ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

۲۳
آذر

به گزارش ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان ، جان برکفان انتظامی این شهرستان در مراسم زیارت عاشورا و محفل انس خانواده این عزیزان با زیارت پرچم گنبد طلای امام حسین علیه السلام ، ارادت خود را به اهل بیت نبی مکرم اسلام «ص» با مشارکت در ساخت صحن عقیله بنی هاشم «س» و توسعه حرم مطهر حضرت سیدالشهداء «ع» اعلام نمودند.

خالقی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس در این دو مراسم با تشریح فرایند ساخت صحن عقیله بنی هاشم «س» و توسعه حرم مطهر امام حسین علیه السلام در کربلای معلی اذعان داشتند مردم ایران اسلامی و همه ی شیفتگان اهل بیت «ع» تا کنون در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه به عنوان باقیات و صالحات نقش ویژه ای داشتند و در ساخت ضریح ، گنبد جدید ، لاغر سازی ستون های اطراف ضریح مطهر امام حسین علیه السلام مردم با اهدای نذورات نقدی و غیر نقدی خود نقش تاثیر گذاری داشتند و حالا نیز با مشارکت خود صحنی را در جوار حرم مطهر سیدالشهداء «ع» می سازند که موجب افزایش 14 برابری حرم مطهر در چند سال آینده خواهد شد.

خالقی در این مراسم افزود : در احادیث و روایات متعدد بر روی انجام کارهای نیک به عنوان باقیات و صالحات بسیار تاکید شده است ، کارهای نیکی که مردم در این دنیا از خود به جا می گذارند نتیجه اش را هم در دنیا و هم در آخرت می بینند،

در مراسمی که با حضور خانواده های محترم برگزار شده بود مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان ضمن تشریح اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در اعتاب مقدسه اعلام نمودند که مشارکت در بازسازی و توسعه حرم های مطهر بهترین جایی است که بخشی از سرمایه خود را در آنجا به عنوان باقیات و صالحات ماندگار هزینه نماییم که هم برای دنیای ما و هم برای آخرت ما مفید است و مردم را تشویق به مشارکت در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه نمودند و در پایان حاضرین با زیارت پرچم گنبد طلایی امام حسین علیه السلام ارادت خود را به اهل بیت علیه السلام نشان دادند.

 

انتهای پیام/

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس
۱۹
آذر

وارد این اطاق که می شوی ، در نگاه اول جعبه های چوبی را می بینی که در هر کدام مقداری تربت ریخته و روی آن شماره ها و مشخصاتی ثبت و روی هر کدام از جعبه ها یک قرآن گذاشته شده است.

به گزارش ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان، به نقل از معاونت فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان ، وارد محوطه که می شوی ، اتاقی را می بینی که سردر آن نوشته : با وضو وارد شوید.

خب البته انسان همیشه با وضو باشد خیلی خوب است ، انسان وقتی به مکان های مذهبی و مقدس مثل مساجد و حرم ائمه علیه السلام وارد می شود ، مستحب است که وضو داشته باشد.

وقتی که می خواهد در قد قامت نماز ، مقابل خدا او را حمد و ثنا گوید و در سجده ی بندگی خدا را پاک و منزّه بخواند و در قنوت عشق دست نیاز به درگاه بی نیاز بگشاید ، باید وضو داشته باشد.

اصلا وضو با نیّت قربه الی الله ، خودش نوعی عبادت است و حضور با وضو در برخی مکان ها به خاطر قداست آن مکان هاست و برای این است که انسان بهتر بتواند از فیض ارتباط معنوی بهره مند شود .

آری ! از اتاقی نوشتیم که مسجد و امامزاده و حرم نیست ، اما مقدس است و بر سر در آن نوشته با وضو وارد شوید. این اتاق به اتاق تربت معروف است.گاهی برخی از میهمانان و بازدیدکنندگان را به اتاق برده و با توضیحات یکی از مسئولین روح و روانش را مورد بهترین پذیرایی قرار می دهند ، به طوری که اشک پهنای صورت میهمان را می شویذ و دلش را با طی الارض به کربلای حسین علیه السلام متصل می کند.

وارد این اتاق که می شوی ، در نگاه اول جعبه های چوبی را می بینی که در هر کدام مقداری تربت ریخته و روی آن شماره ها و مشخصاتی ثبت و روی هر کدام از جعبه ها یک قرآن گذاشته شده است.

نسئول مربوطه ضمن توضیحات می گوید : همزمان با شروع ساخت گنبد جدید برای حرم مطهر حضرت سیدالشهداء علیه السلام در کرمان ، ضروری بود که ستون های اطراف ضریح که قرار است بار گنبد جدید را تحمل کنند ، مقاوم سازی و لاغر سازی شوند ، برای این کار مهندسین مشاور طرح ، درخواست نمودند که آزمایشاتی روی خاک بنای حرم انجام دهند .

باید خاک زمین مورد آزمایش قرار می گرفت، تکنسین های ما با دستگاه های ژئو رادار که می تواند تا عمق 50 متری زمین را کاوش کند ، اقدام به اسکن از قسمت های مختلف حرم کردند، پس از آن کار نمونه برداری از تربت حرم از پشت بام حرم و از ستون های اطراف ضریح با دستگاه کربارل تا عمق 26 متری انجام شد و از خاک های آن جهت انجام آزمایش به کرمان انتقال یافت.

خاک هایی که اینجا در این جعبه ها مشاهده می کنید ، بخشی از خاک هایی است که از نزدیک ترین قسمت به قبر مطهر برداشته شده و در مجهزترین آزمایشگاه مکانیک خاک کرمان مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است.

با شنیدن این توضیحات ، میهمانان که خود را در حال و هوای زیارت کربلا می بینند ، اشک هایشان بی اختیار سرازیر می شود،اما وقتی توضیحات به بخش دیگر می رسد که از استشمام عطر خوشی در این کاوش ها خبر می دهد ، شانه های میهمانان به لرزه می افتد و حسرت نگاهشان می رود که این خاک ها را سرمه چشم کند.

وقتی مسئول مربوطه از تغییر رنگ بخشی از این خاک در عاشورا خبر می دهد ، ریزش وجود میهمانان را در پای حرمت و عظمت این خاک پاک و مقدس می توان مشاهده کرد ، انگار در خود مچاله می شوند، دیگر جز حسین علیه السلام و یارانش در کربلا ، چیزی به چشمشان نمی آید ، این خاک بخشی از قتلگاه حسین علیه السلام است که در مقابل شان قرار دارد. کربلا نرفته ، کربلایی می شوند ، حرم نرفته ، زائر می شوند و عاشورا ندیده ، عاشورایی می شوند.

حالا همه ی وجودشان گوش است تا بشنوند از ماجرای این تربت که در گوشه ی محوطه ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان ، به زیارتگاهی تبدیل شده است . پس بی جهت نبود که بر سر در آن نوشته اند: با وضو وارد شوید ، اینجا اتاق تربت است.

انتهای پیام/

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس
۱۴
آذر

به گزارش ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان به نقل از معاونت فرهنگی و روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان ، نمی دانست این سکه های طلا، انگشتر ، گردنبند و گوشواره های طلا ، آویزهای زیبا ، النگوها و دیگر قطعات طلا که در طول سال ها به مناسبت های مختلف جمع آوری شده قرار است کجا هزینه شوند؟

گاهی آدم ها در طول زندگی پولی دست شان بیاید، تکه ای طلا می خرند تا در روز مبادا گره ای از کارشان باز کند. گاهی هم می خرند و می گویند سرمایه است.

گاهی هم هدایای طلا را با ذوق و شوق نگه می دارند و می گویند یادگار است ، خوب بیراه هم نمی گویند ، طلا به وقتش مشکلات مالی را حل می کند، سرمایه است و می تواند در سفر زیارتی و تفریحی ، خرید خانه یا ماشین ، تهیه جهیزیه ، توسعه کسب و کار و خدای ناکرده هزینه درمانی و موارد دیگر به کار آید.

و در این بین معمولا زنان علاقه ی خاصی به طلا دارند و بعضا به ویترین طلا فروشی که می رسند، پاهایشان سست می شود و شاید با خود بگویند نگاه کردنش که هزینه ندارد.... دقایقی می ایستند و به طلاهایی که در ویترین خودنمایی می کنند ، خیره می شوند.

اما یک جای دیگری هم هست که وقتی چشممان به طلا می افتد، بی اختیار دلمان می لرزد ، اشک به آرامی برگونه سرازیر می شود، دست بی اختیار روی سینه می رود و لب زمزمه می کند « السلام علیک یا ...»

آری وقتی مقابل گنبد طلای یکی از ائمه می ایستیم ، حس و حال عجیبی پیدا می کنیم ، دلمان متصل می شود به شبکه های ضریح و روح مان اطراف گنبد به پرواز در می آید.

بی جهت نبود که داعشیان مزدور استکبار ، در پی تخریب گنبد و بارگاه ائمه علیهم السلام بودند ، آنها خوب فهمیده بودند که این گنبد و بارگاه ، تجلّی عشق به خدا ، ولایت و آزادگی است.

اینها را به عنوان مقدمه نوشتم تا مطلب دیگری را عرض کنم ، در زیارت جامعه کبیره فرازی داریم که با آن ادعا می کنیم : حسین جان ! پدر و مادر و جان و مالم به فدای تو ...

و سعی می کنیم این ارادت را به انحاء مختلف نشان دهیم ، گاهی در قالب رزمنده ی مدافع حرم ، گاهی در قالب خادم حرم ، گاهی قلم و بیان در وصف ائمه می سراید و هنر به آن جلوه می دهد و روش های دیگری که از حوصله ی این نوشتار خارج است.

اما چند سالی است که موکب داری در ایام اربعین حسینی باب جدیدی در خدمت به آل الله باز کرده است . همین چند وقت پیش در ایام اربعین حسینی بود که خانمی مراجعه کرد و گفت : مقداری طلا دارم که می خواهم برای ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین علیه السلام هدیه کنم ، وقتی طلا ها را روی میز اطاق نذورات خواهران گذاشت ، چندین سکه ، النگو ، گوشواره ، گردنیند و تکه های دیگری از طلا ، میز را رونق بخشید، با نگاهی گذرا شاید ارزش تقریبی آن ها به صد میلیون تومان می رسید.

گفت: می خواهم در ساخت خشت های طلای گنبد جدید امام حسین علیه السلام سهیم باشم. و به بعضی از تکه ها اشاره کرد و گفت: این را در جشن تولدم گرفتم ، آن را در سالگرد ازدواج مان ، این ها روز مادر و روز زن .... خلاصه برای هر کدام بهانه ای بود و حالا می خواست همه را به یک بهانه خرج امام حسین علیه السلام کند.

از او پرسیدند همسرت راضی است ؟ گفت : همسرم خودش از خادمین اباعبدالله (ع) و در حال حاضر در سفر اربعین در خدمت زائران امام حسین علیه السلام است .

آن قدر با اطمینان از این مظاهر دنیایی برای آخرت ، چشم پوشیده بود که راه برگشتی برای خود نگذاشته بود.او به راحتی از مال خود گذشت ، وقتی هم همسر و پسرش را برای خدمت به زائران اباعبدالله ( ع) راهی می کرد ، شاید با اوضاع نا آرامی که در عراق بود ، از آنها هم دل کنده بود و این مرا به یاد آن فراز از دعای زیارت جامعه کبیره انداخت که اشاره کردم .

و اگر آن طلا ها به اذن خدا زبان سخن می گشودند ، از این فرصتی که برایشان مهیّا شده تا زینت گنبد دردانه ی بارگاه الهی و محل طواف ملائکه باشند به خود می بالیدند و سپاسگزاری می کردند.

بانوان محترم شهرستان گنبدکاووس از ابتدای راه اندازی ستاد بازسازی عتبات عالیات این شهرستان مقدار 1332گرم و 555 ثوت طلا و جواهرات خود را به منظور مشارکت در بازسازی و توسعه حرم های مطهر ائمه اطهار علیهم السلام و ساخت گنبد ، ضریح و درب های طلای حرم های مطهر در اعتاب مقدسه اهداء نمودند.

داوطلبین مشارکت در توسعه ی حرم های مطهر اهل بیت علیهم السلام می توانند به منظور اهدای نذورات نقدی و غیر نقدی خود با مراجعه به دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبد کاووس واقع در خیابان امام خمینی (ره) جنب بیمارستان شهدای 12 دی واقع در ساختمان فرمانداری سابق مراجعه نمایند.

تلفن های تماس ستاد : 33333160 - 33341938

انتهای پیام/

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس
۱۳
آذر

به گزارش ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان، آئین تجلیل از فعالان اربعین حسینی و مواکب استان گلستان با حضور زائرین و خادمین مواکب در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه نینوای استان گلستان برگزار گردید.

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه نینوای استان گلستان در این مراسم با اعلام اربعین ثمره خون های شهیدان و مجاهدین است و اربعین مصونیت جهان اسلام را در پی دارد اذعان داشتند هیچ کشوری توان آن را ندارد که 20 تا 30 میلیون انسان را در اطراف کشورها و شهرهایی که در آن ناامنی وجود دارد مدیریت کند و و این به واسطه حرکت بزرگ اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان در ادامه اذعان داشتند که دشمن تاب و توان این را ندارد که این حوزه قدرت را ببیند و اربعین مانور بزرگ مسلمانان و مقدمه ظهور خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسلمانان از کشورهای مختلف به زیارت امام حسین علیه السلام در ایام اربعین می روند ، تاکید کرد : امروز وهابیت دشمن واقعی اسلام است و اجازه نمی دهد که وحدت بین شیعه و سنی و مسلمانان وجود داشته باشد.

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان با بیان اینکه آینده کشور و انقلاب در دست جوانان است ، متذکر شد: افزایش معرفت جوانان منجر به مصونیت آنها در برابر آسیب های اجتماعی می شود و شاهد آن هستیم که جوانان زیادی در ایام اربعین به موکب داری بپردازند.

سردار معروفی تاکید کرد : امسال 15 موکب از استان گلستان در ایام اربعین فعال بود و از استان گلستان 40 هزار زائر به پیاده روی اربعین حسینی رفتند و در این مسیر باید فرهنگ مقاومت ، ایثار و انقلاب اسلامی را ترویج کنیم.

انتهای پیام/

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس