ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

به گزارش کمیته فرهنگی موکب حضرت یحیی بن زید «ع» شهرستان گنبدکاووس در کربلای معلی ، رمضانعلی خالقی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس در پایان خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی در موکب مشترک ایرانی ها و عراقی ها جهت ارائه خدمات مطلوب به زائرین حسینی، اهم اقدامات و تلاش های خالصانه خادمین این موکب را به شرح ذیل اعلام نمودند.

موکب حضرت یحیی بن زید «ع» این شهرستان با در نظر گرفتن این مسئله که میزبان اصلی اربعین دولت و ملت بزرگوار عراق هستند و مواکب ایرانی با هدف کمک و پشتیبانی از مواکب عراقی وارد این عرصه می شوند و این نکته از رهنمودها و توصیه های موکد مقام معظم رهبری و ستاد اربعین کشور و ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور به عنوان مسئول و متولی کمیته جذب و مشارکتهای مردمی می باشد.

موکب شهرستان گنبدکاووس با تأسی به این مهم و با هدایت و راهنمایی و مساعدت امام جمعه محترم و معاون محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس و مشارکت مردم ولایتمدار و خیّران دوست دار اهل بیت علیهم السلام توانسته است در دومین سال پیاپی با 97 نفر خادم ایرانی و 15 نفر خادم عراقی خدمات متنوع و موثری به زائرین محترم اربعین ارائه نماید که در همین راستا کلیه امکانات و تجهیزات اهدایی مردم شریف شهرستان گنبدکاووس را با 2 وسیله نقلیه نیسان و 8 دستگاه تریلی و کامیون از مقصد شهرستان به کربلای معلی ارسال گردید و در مدت حضور و برپایی 13 روزه موکب خدمات ذیل به زائرین محترم اربعین ارائه گردیده است :

1- اسکان 21 هزار و 700 نفر از زائرین شامل 12 هزار و 949 نفر زائر برادر و 8 هزار و 751 نفر زائر خواهر در محل موکب که در این مدت با توجه به تنوع خدمات در موکب شهرستان به زائرین تعداد 69 هزار و 629 نفر زائر با ورود به موکب از خدمات آن در بخشهای مختلف برخوردار شدند.

2- ارائه 21 هزار و 700 پرس صبحانه و 27 هزار و 400 پرس نهار و 23 هزار و 800 پرس شام به زائرین که در مجموع 72 هزار و 900 پرس غذا با 10 نفر آشپز و کمک آشپز ایرانی و 5 نفر آشپز و کمک آشپز عراقی در سه وعده تهیه و در بین زائرین عزیز توزیع شده است .

3-پخت 24 هزار و 60 عدد نان بربری و روغنی در محل نانوایی موکب و با 10 نفر خدمه شاطر و کمک شاطر که مورد استقبال زائرین قرار گرفته است.

4-توضیع 2 نوع میوه به عنوان میان وعده به 18هزار 500 نفر از زاِیرین اربعین

5-اراِئه 82 هزار 750لیوان چای و دمنوش به زاِرئن توسط 5 نفر از خادمین موکب

6-ارائه خدمات پزشکی و درمانی و توضیع دارو به 33هزار 290 نفر از زائرین توسط 4 نفر پزشک خادم 16 نفر پرستار برادر و خواهر

7-ارائه 1 هزار 505مورد خدمات خیاطی و 1هزار 120 مورد خدمات آرایشگری و 1 هزار 270 مورد نیز خدمات واکس و تمیرات کفش زائرین

8-برگزاری یادواره 516 شهید دفاع مقدس و 3 شهید مدافع حرم و برگزاری مراسم  عزاداری،نماز جماعت،سخنرانی ،ادعیه و زیارت اربعین از جمله اقدامات فرهنگی موکب شهرستان در کربلای معلی بوده است که در مجموع زائرین از تنوع خدمات و فراوانی امکانات در موکب ابراز رضایت نموده و قدر دان تلاش ها و زحمات بی شائبه خادمین و مسئولین شهرستان در ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی بودند.

ضمنا در این موکب با آماده سازی 15 دوش  حمام و 150 چشمه سرویس بهداشتی امکانات رفاهی برای زائرین فراهم شده بود.

در ادامه نیز عزیزان عراقی در این موکب علاوه بر ارائه چای عراقی در برخی از ایام با پخت غذای کباب ترکی و کوبیده از زائرین نیز پذیرایی میکردند و در پایان نیر کلیه خادمان موکب شهرستان گنبد کاووس جهت زیارت نجف اشرف کاظمین،سامرا و حرم مطهر حضرت سید محمد(ع) در شهر بلد اعزام گردیدند.


انتهای پیام/

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی