ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

۱۴
مرداد

شهرستان گنبدکاووس دارای مردمی متدین و ولایتمدار در شرق استان گلستان همواره در راستای برنامه های مذهبی و تعظیم شعائر اسلامی و الهی پیشگام بوده است و مردم این خطه همواره عشق و ارادت خالصانه خود را به اهل بیت علیهم السلام نشان دادند که مصداق بارز ارادت مردم شریف شهرستان مشارکت در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه و پشتیبانی از زائرین پیاده روی اربعین حسینی در قالب موکب حضرت یحیی بن زید علیه السلام می باشد که مردم این دیار امسال برای دومین سال پیاپی با استقرار در شهر مقدس کربلا از دهم ماه صفر تا 25 ماه صفر پذیرای زائرین عزیز می باشد. مردم شریف شهرستان گنبدکاووس می توانند به منظور سهیم شدن در ثواب زیارت زائرین اربعین که توفیق حضور در این کنگره عظیم حسینی را ندارند با اهدای کمک های نقدی و غیر نقدی خود خادمین موکب را یاری نمایند.

موکب شهرستان گنبدکاووس امسال نیز در زمینه پخت نان ، پخت غذا ،درمانی و بهداشتی ،خیاطی ،آرایشگری، واکس صلواتی ، توزیع آب معدنی و چای، فرهنگی و.... به زائران پیاده روی اربعین خدمات ارائه خواهد نمود.

خیرین و ناذرین محترم می توانند با مراجعه به دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس واقع در ساختمان سابق فرمانداری و تماس با تلفن های 33333160 و 33341938 کمک های نقدی و غیر نقدی خود را اهداء نمایند و یا از طریق واریز به حساب ستاد اربعین ویژه موکب شهرستان نزد بانک انصار 2-35141-42-4011 و شماره کارت 9703-9314-8110-6273 کمک های نقدی خود را واریز نمایند.

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس
۰۹
مرداد
سومین جلسه ستاد اربعین شهرستان گنبدکاووس پیرامون حضور موکب حضرت یحیی بن زید(ع) در کربلای معلی برای دومین سال روز گذشته با حضور جناب آقای شیبک معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس و مسئولین کمیته های شهرستانی و اعضای هیئت امنای موکب در محل فرمانداری برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه جناب آقای شیبک با توجه به تجربه موفق موکب در سال 96و مشارکت بسیار خوب مردم شهرستان در پشتیبانی از برنامه های موکب اذعان داشتند ایجاد و برپایی با برنامه و هوشمندانه موکب های ایرانی در کنار مواکب عراقی دارای ثمرات و برکات زیادی در حوزه وحدت و برادری و.... خواهد داشت و ان شاءالله منبعد جلسات ستاد اربعین شهرستان را با توجه به فرصت باقیمانده طبق تقویم جلسات مدون و به موقع برگزار خواهیم کرد و به این نکته هم باید توجه داشته باشیم که در جلسات ستاد اربعین شهرستان باید وارد فاز اجرائیات بشویم و همه ی ما با نگاه انقلابی و جهادی به این مسئله نگاه بکنیم و به گونه ای برنامه ریزی داشته باشیم که همه مردم شهرستان مثل سال گذشته در موضوع موکب مشارکت داشته باشند ولو به میزان هزار تومان هم که باشد باید هنر ما این باشد که مشارکت مردم در برنامه های موکب و اربعین را به خانه های مردم ببریم و چون راز ماندگاری امام حسین علیه السلام و فرهنگ اربعین سبقه مردمی بودن آن است.
ان شاءالله در چند روز آینده کمیته اهل سنت در کنار کمیته های پشتیبانی، فرهنگی و اطلاع رسانی، روستایی، بهداشت و درمان، بسیج و مساجد و کمیته خیرین راه اندازی و فعال خواهیم نمود.
مهمترین مسئله در بحث ستاد اربعین شهرستان اقدامات فرهنگی است که ما باید انجام دهیم و مستنداتی را در قالب عکس و کلیپ از برنامه های سال گذشته تهیه بکنیم و در تلویزیون های شهری، یادواره ها و همایشها و جلسات و .... و صداو سیما نشان دهیم تا عموم مردم کار ما و عملکرد موکب را ببینند.
در این جلسه جناب آقای شیبک به عنوان سخنگوی ستاد اربعین و موکب شهرستان تعیین و قرار گردید تا مجموعه موکب و مسئولین کمیته ها اقدامات خود را بصورت منظم در اختیار وی جهت ارائه گزارش در سطح شهرستان قرار دهند.
در ادامه این جلسه آقای خالقی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه موکب شهرستان، وضعیت اقلام و امکانات مصرفی و سرمایه ای موجود و مورد نیاز، زمان اعزام تیم اولیه موکب به کربلا ، ارسال امکانات و ملزومات به عراق با توجه به تجربه سال گذشته در موضوعات گمرک و اعزام خدام و کلیه مسائل مربوط به موکب و همچنین اقداماتی که برخی از کمیته ها تا کنون داشته اند ارائه و مسئولین کمیته ها و اعضای هیئت امنای موکب نیز طرح ها و برنامه ها و اقدامات خود را ارائه نمودند.
  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس
۰۲
مرداد

مردم شریف و محب اهل بیت علیهم السلام شهرستان گنبدکاووس از ابتدای سال 97 تاکنون 524 میلیون و 965 هزار ریال هدایا و نذورات نقدی و غیر نقدی خود را جهت مشارکت در بازسازی و توسعه حرم های مطهر ائمه اطهار علیهم السلام در اعتاب مقدس اهداء و به ستاد بازسازی عتبات عالیات این شهرستان تقدیم نمودند که در همین راستا بانوان محترم که همواره در این امور در سطح شهرستان پیشگام می باشند علاوه بر اهدای نذورات نقدی خود ، 63 گرم و 52 ثوت طلا ، 11 گرم و 82 ثوت نقره و 21 کیلو و 805 گرم نیز مس برای این منظور اهداء نموده اند.

عموم برادران و خواهران بزرگوار و خیراندیش شهرستان گنبدکاووس جهت سهیم شدن در ثواب بازسازی و توسعه اعتاب مقدس می توانند همه روزه با مراجعه به ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس و یا تماس با تلفن های 33333160 و 33341938 نسبت به مشارکت خود در این حرکت معنوی اقدام نمایند.

علاوه بر آن مومنین عزیز در شهرستان می توانند از طریق شماره حساب 1-35141-42-4011 و یا شماره کارت 3351-7423-8110-6273 ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان نزد بانک انصار اقدام به اهدای نذورات نقدی خود نمایند و علاوه بر آن با کد دستوری #110*780* با کد استان گلستان از طریق تلفن همراه خود اقدام به واریز نذورات نقدی خود نمایند.

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس