ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

به گزارش ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان به نقل از معاونت فرهنگی و روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان ، نمی دانست این سکه های طلا، انگشتر ، گردنبند و گوشواره های طلا ، آویزهای زیبا ، النگوها و دیگر قطعات طلا که در طول سال ها به مناسبت های مختلف جمع آوری شده قرار است کجا هزینه شوند؟

گاهی آدم ها در طول زندگی پولی دست شان بیاید، تکه ای طلا می خرند تا در روز مبادا گره ای از کارشان باز کند. گاهی هم می خرند و می گویند سرمایه است.

گاهی هم هدایای طلا را با ذوق و شوق نگه می دارند و می گویند یادگار است ، خوب بیراه هم نمی گویند ، طلا به وقتش مشکلات مالی را حل می کند، سرمایه است و می تواند در سفر زیارتی و تفریحی ، خرید خانه یا ماشین ، تهیه جهیزیه ، توسعه کسب و کار و خدای ناکرده هزینه درمانی و موارد دیگر به کار آید.

و در این بین معمولا زنان علاقه ی خاصی به طلا دارند و بعضا به ویترین طلا فروشی که می رسند، پاهایشان سست می شود و شاید با خود بگویند نگاه کردنش که هزینه ندارد.... دقایقی می ایستند و به طلاهایی که در ویترین خودنمایی می کنند ، خیره می شوند.

اما یک جای دیگری هم هست که وقتی چشممان به طلا می افتد، بی اختیار دلمان می لرزد ، اشک به آرامی برگونه سرازیر می شود، دست بی اختیار روی سینه می رود و لب زمزمه می کند « السلام علیک یا ...»

آری وقتی مقابل گنبد طلای یکی از ائمه می ایستیم ، حس و حال عجیبی پیدا می کنیم ، دلمان متصل می شود به شبکه های ضریح و روح مان اطراف گنبد به پرواز در می آید.

بی جهت نبود که داعشیان مزدور استکبار ، در پی تخریب گنبد و بارگاه ائمه علیهم السلام بودند ، آنها خوب فهمیده بودند که این گنبد و بارگاه ، تجلّی عشق به خدا ، ولایت و آزادگی است.

اینها را به عنوان مقدمه نوشتم تا مطلب دیگری را عرض کنم ، در زیارت جامعه کبیره فرازی داریم که با آن ادعا می کنیم : حسین جان ! پدر و مادر و جان و مالم به فدای تو ...

و سعی می کنیم این ارادت را به انحاء مختلف نشان دهیم ، گاهی در قالب رزمنده ی مدافع حرم ، گاهی در قالب خادم حرم ، گاهی قلم و بیان در وصف ائمه می سراید و هنر به آن جلوه می دهد و روش های دیگری که از حوصله ی این نوشتار خارج است.

اما چند سالی است که موکب داری در ایام اربعین حسینی باب جدیدی در خدمت به آل الله باز کرده است . همین چند وقت پیش در ایام اربعین حسینی بود که خانمی مراجعه کرد و گفت : مقداری طلا دارم که می خواهم برای ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین علیه السلام هدیه کنم ، وقتی طلا ها را روی میز اطاق نذورات خواهران گذاشت ، چندین سکه ، النگو ، گوشواره ، گردنیند و تکه های دیگری از طلا ، میز را رونق بخشید، با نگاهی گذرا شاید ارزش تقریبی آن ها به صد میلیون تومان می رسید.

گفت: می خواهم در ساخت خشت های طلای گنبد جدید امام حسین علیه السلام سهیم باشم. و به بعضی از تکه ها اشاره کرد و گفت: این را در جشن تولدم گرفتم ، آن را در سالگرد ازدواج مان ، این ها روز مادر و روز زن .... خلاصه برای هر کدام بهانه ای بود و حالا می خواست همه را به یک بهانه خرج امام حسین علیه السلام کند.

از او پرسیدند همسرت راضی است ؟ گفت : همسرم خودش از خادمین اباعبدالله (ع) و در حال حاضر در سفر اربعین در خدمت زائران امام حسین علیه السلام است .

آن قدر با اطمینان از این مظاهر دنیایی برای آخرت ، چشم پوشیده بود که راه برگشتی برای خود نگذاشته بود.او به راحتی از مال خود گذشت ، وقتی هم همسر و پسرش را برای خدمت به زائران اباعبدالله ( ع) راهی می کرد ، شاید با اوضاع نا آرامی که در عراق بود ، از آنها هم دل کنده بود و این مرا به یاد آن فراز از دعای زیارت جامعه کبیره انداخت که اشاره کردم .

و اگر آن طلا ها به اذن خدا زبان سخن می گشودند ، از این فرصتی که برایشان مهیّا شده تا زینت گنبد دردانه ی بارگاه الهی و محل طواف ملائکه باشند به خود می بالیدند و سپاسگزاری می کردند.

بانوان محترم شهرستان گنبدکاووس از ابتدای راه اندازی ستاد بازسازی عتبات عالیات این شهرستان مقدار 1332گرم و 555 ثوت طلا و جواهرات خود را به منظور مشارکت در بازسازی و توسعه حرم های مطهر ائمه اطهار علیهم السلام و ساخت گنبد ، ضریح و درب های طلای حرم های مطهر در اعتاب مقدسه اهداء نمودند.

داوطلبین مشارکت در توسعه ی حرم های مطهر اهل بیت علیهم السلام می توانند به منظور اهدای نذورات نقدی و غیر نقدی خود با مراجعه به دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبد کاووس واقع در خیابان امام خمینی (ره) جنب بیمارستان شهدای 12 دی واقع در ساختمان فرمانداری سابق مراجعه نمایند.

تلفن های تماس ستاد : 33333160 - 33341938

انتهای پیام/

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی