ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

ساخت درب مطلّای حرم مطهر امامین جوادین «ع» توسط مردم استان گلستان

مردم ولایت مدار و محب اهل بیت «ع» در استان گلستان از حدود دوسال گذشته ضمن پذیرفتن ساخت درب مطلّای حرم مطهر امامین جوادین«ع» از محل ورودی باب القریش در حرم مطهر و نورانی آن دوامام همام، به روزهای پایانی و رونمایی از این اثر برجسته رسیدند.

این درب توسط ستادبازسازی عتبات عالیات استان گلستان وبه نمایندگی از سوی مردم استان با چوب ساچ برمه ساخته شده است که از کشور برمه آورده شده و حدود350 سال قدرت استقامت دارد و در مراحل گره چینی این درب نیز از4 نوع چوب گردو ، عناب ، نارنج و ازدار استفاده شده است که چوب عناب درب از شهرستان سبزوار و چوب ازدار درب نیز از شهرستان شاهرود تهیه شده است

کارمیناکاری درب توسط استاد بدرالسماء از هنرمندان بنام کشورمان در استان اصفهان ، کارآب طلا کاری آن توسط استادآل داود از استان قم ، کار خطاطی این اثر فاخر توسط استاد احمدی از استان گلستان، کار نجاری درب نیز توسط آقای فاضلان از شهرستان علی آبادکتول در استان گلستان و کار مونتاژ درب حرم نیز توسط استاد احمدی از استان اصفهان صورت گرفته است.

درساخت این درب مقدار 1/5 کیلوگرم طلا، 40 کیلوگرم مس و 2 مترمکعب نیز چوب بکاررفته است و وزن آن نیز حدود یک تن می باشد و ارتفاع درب 3/5 متر و عرض آن نیز2/60 متراست و وزن شیشه های درب نیز به حدود100 کیلوگرم می رسد.

باتوجه به اینکه در چندروز آینده کار مونتاژ نهایی درب به اتمام می رسد برنامه ریزی شده است تادر صورت موافقت ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور این درب جهت زیارت مردم عزیز استان گلستان با تدابیری خاص و هماهنگی های لازم با سایر دستگاههای مسئول در سطح استان و شهرستان ها ، به تمام شهرهای استان آورده شود و پس از آن مقدمات انتقال درب به کاظمین فراهم گردد.

درب طلای حرم امامین جوادین «ع» از محل نذورات نقدی و غیرنقدی مردم استان گلستان ساخته شده است و هدیه ای ماندگار از سوی مردم استان به حرم مطهر و نورانی آن دو امام همام می باشد.

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس

نظرات  (۱)

کار بزرگ و ارزشمندی توسط مردم استان گلستان صورت گرفته . جا دارد هم از مردم شریف و ولایتمدار  و هم از خادمین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گلستان تشکر گردد . 
دست تان درد نکنه . متشکرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی