ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

۴ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

۲۵
آبان

استاندار خراسان جنوبی گفت: سرانه کمک های مردمی به عتبات عالیات، در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری است.

 

جواد قناعت با بیان این مطلب در جلسه دیدار با رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: مردم خراسان جنوبی در کمک به عتبات عالیات پیشگام هستند و سرانه کمک هر فرد در این استان بالاتر از میانگین کشوری است.
وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، سال گذشته روستای برکوک ما در شهرستان قاینات رتبه اول کمک‌های مردمی را در سطح کشور از آن خود کرده بود.
به گفته وی؛ این عشق و ارادت مردم خراسان جنوبی به ائمه طاهرین (ع) مثال زدنی است.
استاندار اظهار داشت: اگرچه خراسان جنوبی از لحاظ شاخص جمعیت یا مسائل معیشتی و اقتصادی نسبت به سایر استان‌ها رتبه‌های پایین‌تری دارد، اما به واسطه تدین مردم در کمک به اعتاب مقدسه جزو استان‌های برتر است.
قناعت متذکر شد: یکی از دلایلی که خراسان جنوبی مثل برخی استان‌های کشور دستخوش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نشده، رویکرد ولایتمداری و اعتقاد خاص مردم به ائمه اطهار (ع) است.
وی از سهم بسزای خراسان جنوبی در ساخت صحن امام محمد باقر (ع) حرم امامین کاظمین گفت و تأکید کرد: اینکه خراسان جنوبی، استان معین برای احداث این پروژه کلیدی تعیین شده، نشان از پیشینه درخشان اقدامات استان و مشارکت مردم دارد.
استاندار به ظرفیت‌های بکر خراسان جنوبی اشاره کرد و از اقداماتی گفت که در راستای بهره برداری از آن‌ها صورت گرفته است.
قناعت ادامه داد: مهمترین برنامه‌ای که طی این مدت در دستور کار بوده، جذب سرمایه گذاران دارای اهلیت و صلاحیت است که بتوانند با کمک به تکمیل زنجیره ارزش ظرفیت‌های موجود، از این طریق توسعه خراسان جنوبی را شتاب ببخشند.

محمد جلال‌مآب رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات نیز در این دیدار اظهار کرد: ارادت مردم خراسان جنوبی به عتبات عالیات با همه مشکلات و محرومیت‌ها در سطح کشور بی نظیر است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی روحیه مذهبی خوبی دارد، گفت: وجود پایگاهی در استان می‌تواند منشا خیرات و جذب بیشتر خیرین برای ستاد عتبات عالیات باشد.

رئیس ستاد عتبات عالیات کشور گفت: تقدیر از خیرین، قالیبافان و کمک کنندگان به عتبات عالیات وظیفه ما است و ما قدردان مردم خراسان جنوبی و مدیران فعال در کار ستاد عتبات عالیات هستیم.

انتهای پیام/

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس
۲۱
آبان

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: پیشرفت صحن حضرت زینب (س) در جوار حرم امام حسین (ع) به ۵۰ درصد رسیده است.
 

محمد جلال‌مآب در دیدار با آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی صحن حضرت زینب (س) حرم امام حسین (ع) گفت: این صحن اکنون به مرحله نازک کاری و ساخت و ساز نهایی رسیده است.
جلال‌مآب درخصوص مرمت حرم امام حسین (ع) گفت: در بحث استحکام بنا و رفع فرسودگی صحن‌های کنونی حرم امام حسین (ع) هم اقدامات لازم انجام شده و در زمینه ارتباط زیر زمین‌های حیاط و صحن حضرت زینب (س) هم در حال اجرا است.
وی در خصوص ساخت گنبد جدید حرم امام حسین (ع) افزود: کار‌های لازم در زمینه گنبد صورت گرفته و گنبد هم اکنون در مرحله طلاکاری قرار دارد.
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از ساخت صحن امام محمد باقر (ع) در حرم امامین کاظمین خبر داد و افزود: کار‌های تکمیلی این صحن در حال اجرا است و پس از مطالعات اکنون در مرحله خاک برداری و کار ساخت ساختمانی و سازه‌ای قرار گرفته است.
وی ادامه داد: استان‌های قم، خراسان رضوی، فارس و اصفهان استان معین ساخت این صحن در نظر گرفته شده اند و مردم و مسئولان این استان‌ها عهده دار ساخت این صحن هستند.
وی افزود: جلسات لازم در زمینه ساخت این صحن در کاظمین و مشهد انجام شده و امیدواریم با هماهنگی‌های مسئولان ساخت صحن با سرعت مناسب ادامه یابد.
جلال‌مآب در خصوص مرمت و بازسازی حرم امامین عسکریین گفت: کار بازسازی گنبد‌ها و سازه‌ها از سالیان گذشته از سوی طرف عراقی انجام شده که دچار ترک‌هایی در ستون‌ها و سازه شده بود که با دستور آیت الله سیستانی در کنار تیم عراقی، تیم کارشناسی ایرانی هم قرار گرفت مرمت و بازسازی سازه ها، ستون‌ها انجام شد.
وی ادامه داد: با حضور تیم ایرانی وضعیت استحکام بنا بررسی شد و یک چهارم حرم در کارگاه ساختمانی است و مرحله استحکام ستون‌ها و بنا در حال اجرا است.
وی افزود: هم اکنون استحکام ستون‌ها و سقف ها، مناره‌ها و ایوان‌ها در حال اجرا است و استحکام بنا و سازه حرم در مدت ۳ سال تکمیل خواهد شد.
رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در زمینه ساخت صحن در کنار مقبره سلمان فارسی گفت: برای ساخت صحن در مقبره سلمان فارسی هم کار‌های مطالعات و کارشناسی انجام شده و طرح بزرگ و مناسبی در نظر گرفته شده که در ماه‌های آینده کار ساخت آغاز خواهد شد.
جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هم با اشاره به اینکه استان قم یکی از استان‌های معین ساخت صحن امام محمد باقر (ع) در حرم امامین کاظمین است گفت: این صحن به مساحت ۷ هزار متر مربع، پیشرفت حدود ۴۰ درصدی دارد و در حال حاضر به مرحله خاک برداری فونداسیون و شمع کوبی رسیده است و امیدواریم تا یک سال آینده کار ساخت و ساز آن به اتمام برسد.
مجید نامجو با بیان اینکه با ساخت این صحن بخش مسقف حرم ۷ هزار متر مربع توسعه می‌یابد گفت: مردم برای مشارکت در ساخت می‌توانند به نشانی atabat.org مراجعه کرده، با توجه به روش‌های مختلف پرداختی که در سایت پیش بینی شده می‌توانند در این کار مشارکت نمایند.

انتهای پیام/

 
  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس
۲۰
آبان

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: رمز ماندگاری و حفظ این کار با برکت در گرو حضور مردم و «مردمی ماندن» امر توسعه و ساخت عتبات عالیات است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در دیدار اعضای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با تاکید بر اینکه ایرانیان در طول تاریخ همواره با خلوص نیت و کار درست، فنی و کارشناسی در زمینه ساخت صحن‌های عتبات عالیات فعال بوده اند، گفت: همه فعالان در امر ساخت و مرمت عتبات عالیات باید سعی کنند بدون ایجاد فضای رقابت و تنها با اخلاص حضور یابند و با رعایت مسائل فنی و کارشناسی بیشتر حفط کیفیت و استحکام و بدون توجه به رقابت کار‌ها را انجام دهند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه ایرانیان در طول تاریخ از زمان صفویه تا کنون به امر ساخت و مرمت بنا‌های عتبات عالیات توجه و اهتمام داشته اند، گفت: ایرانیان در طول تاریخ دارای فرهنگی خاص بوده اند که کمتر مورد تغییر قرار گرفته و این نام و فرهنگ در طول چندین قرن گذشته در دوران‌های مختلف با نام ائمه اطهار و خدمت به درگاه و دستگاه امامان معصوم گره خورده است.

وی با تاکید بر اینکه ساخت و بازسازی عتبات عالیات باید مردمی بماند، گفت: رمز ماندگاری و حفظ این کار با برکت در گرو حضور مردم و مردمی ماندن امر توسعه و ساخت عتبات عالیات است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه هر کدام از مزار‌های ائمه اطهار باید به صورت و جهت مردمی حفط شود، اضافه کرد: مردم از ستاد بازسازی صداقت، سلامت، ایمان، تسهیل در امور و استحکام در ساخت و خروجی مناسب را مطالبه می‌کنند و لازم است کار‌ها در ستاد بازسازی با خلوص نیت و با نام و یاد خدا باشد و اقدامات در جهت توقع و انتطارات مردمی انجام شود.

وی با قدردانی از نام گذاری صحن به نام‌های ائمه اطهار (ع) گفت: نام صحن‌ها باید با نام اهل بیت (ع) باشد و معلوم شود که مؤمنان وقتی برای زیارت وارد می‌شوند به حریم و صحن اهل بیت وارد می‌شوند.

وی افزود: افتخار ایرانیان پیروی از ائمه اطهار (ع) بوده و این الگو و روش ایرانیان در طول تاریخ دیده شده و این اظهار ارادت به اهل بیت (ع) را می‌توان در خشت خشت حرم‌ها و ساخت صحن‌ها دید.

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس
۰۴
آبان

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات متوّلی بازسازی و توسعه حرم های مطهر در اعتاب مقدسه م باشد.

به گزارش ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس، برادران و خواهران دوستدار و محب اهل بیت علیهم السلام می توانند با مراجعه به دفتر این ستاد در شهرستان و همچنین رابطین و خادمین افتخاری ستاد در سطح محلات و مساجد و روستاها با اهدای نذورات نقدی و غیر نقدی خود در فیض ثواب بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه سهیم شوند و مطمئن باشند هر آنچه که برای اهل بیت علیهم السلام انجام دهیم در واقع برای خودمان انجام داده ایم.

با عنایت به اینکه لذت معنوی که در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه وجود دارد با هیچ لذتی برای خیّران و ناذرین قابل قیاس نمی باشد و از آنجایی که معتقد هستیم اهل بیت علیهم السلام همواره شاهدو ناظر اعمال ما هستند و هیچ عمل خیری که برای آنها انجام شوداز سوی آن بزرگواران بی پاسخ نمی ماند لذا مشارکت آحاد مردم در بازسازی و توسعه حرم های مطهر در اعتاب مقدسه به عنوان حرکتی ارزشمند و معنوی هر روز با اهتمام علاقمندان به ائمه اطهار علیهم السلام همواره رو به افزایش می باشد.

و مردم در سال جاری و سال های گذشته در کمک به این امر بسیار پیشگام بودند و دلبستگی عمیق خود را به ارزش های دینی نشان دادند و از عموم برادران و خواهران دعوت می کنیم تا با مشارکت خود در بازسازی و توسعه حرم های مطهر در ثواب این حرکت ارزشمند و معنوی به عنوان باقیات و الصالحات به نیت خود و اعضای خانواده و همچنین به نیت اموات و درگذشتگان خود سهیم شویم.

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس.

خیابان 17 شهریور شرقی جنب پایگاه انتقال خون، تلفن تماس 01733381938 و 01733363160

شماره کارت ستاد نزد بانک سپه ( بانک انصار سابق ) جهت اهدای نذورات 6273817010056590

انتهای پیام/

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس