ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

۰۴
آبان

به گزارش ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان ، موکب مردمی حضرت یحیی بن زید علیه السلام این شهرستان در مدت 15 روز از تاریخ 14 تا 28 مهرماه سال جاری به صورت شبانه روزی و در سومین سال حضورش در کربلای معلی در موکب مشترک حسینیه عترت الطاهره اهالی بصره ، خدمات متنوعی به زائرین پیاده روی اربعین حسینی در زمینه اسکان ، تغذیه ، نانوایی ، بهداشت و درمان ، چای و دمنوش ، خیاطی مردانه و زنانه ، کفاشی و تعمیرات کفش ، آرایشگاه ، نمایشگاه متنوع مهدویت و.... ارائه نموده است.

خالقی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات و عضو هیئت امنای موکب حضرت یحیی بن زید علیه السلام شهرستان گنبدکاووس با اعلام این مطلب افزودند خادمین زحمتکش و پر تلاش این موکب با توجه به تجربه چندساله خود امسال نیز با یک حرکت جهادی و تلاش شبانه روزی توانستند با مشارکت مردم عزیز این خطه از کشور عزیزمان اعم از برادران و خواهران اهل تشیع و اهل تسنن و خیّرین محترم که همواره حامی و پشتیبان موکب شهرستان خود در کربلای معلی جهت خدمت رسانی به زائرین حضرت سیدالشهداء علیه السلام بوده و هستند توانستند در این مدت به 30 هزار و 112 نفر از زائرین اسکان و در سه وعده صبحانه ، نهار و شام نیز 98 هزار پرس غذا ارائه نمودند.

علاوه بر آن بیش از 52 هزار و 900 مورد میان وعده و دمنوش و چای عراقی و ایرانی بین زائرین محترم توزیع شده است و نانوای یموکب نیز در این مدت توانستند 29 هزار و 500 عدد قرص نان روغنی و بربری را پخت و در بین زائرین توزیع نمایند و در قسمت بهداری موکب نیز پزشکان موکب و همکارانشان توانستند به بیش از 17 هزار و 293 نفر از زائرین اربعین خدمات پزشکی ، ویزیت و تحویل دارو و... ارائه نمایند و در سایر بخشهای موکب مثل خیاطی ، کفاشی و آرایشگاه نیز بیش از 4 هزار و 796 نفر از زائرین عزیز از خدمات این بخشها استفاده کردند.

اقدام دیگری که امسال با همکاری بنیاد مهدویت استان گلستان در محل موکب این شهرستان صورت گرفته است موضوع نمایشگاه مهدویت بوده است که با ایجادغرفه های گفتمان دینی و مهدویت , نمایشگاه کتاب, عفاف و حجاب , انتظار , فضای مجازی , شهدای مدافع حرم و.... با استقبال خوبی از سوی زائرین ایرانی و عراقی مواجه گشت و عزیزان روحانی از مرکز مهدویت استان های گلستان و قم پاسخگوی سوالات زائرین در بخش های مختلف این نمایشگاه بودند.

خالقی در ادامه این گزارش افزودند: جا دارد تا از همراهی و مشارکت مردم خیّر و نیکوکار شهرستان گنبدکاووس که همواره در همه عرصه ها با حضور و مشارکت خود دست اندرکاران امور خیر را یاری می کنند تقدیر و تشکر نماییم , هم از عزیزان اهل سنت و هم از برادران و خواهران اهل تشیّع که همیشه در موضوع مشارکت در بازسازی و توسعه حرم های مطهر در اعتاب مقدسه و بویژه در راستای پشتیبانی از موکب حضرت یحیی بن زید علیه السلام این شهرستان در کربلای معلی همراهی و مشارکت بسیار خوبی دارند و بدینوسیله خود را در ثواب پیاده روی و زیارت زائرین اربعین حسینی سهیم می کنند.

پس از اتمام ماموریت موکب در کربلای معلی کلیه خادمین جهت زیارت دوره به حرم های مطهر در اعتاب مقدسه اعزام و پس از برگشت به ایران کلیه زائرین به حرم مطهر حضرت معصومه «س» و مسجد جمکران جهت زیارت اعزام و در شهرستان گنبدکاووس نیز مورد استقبال خانواده ها و مسئولین شهرستان قرار گرفتند.

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس