ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

در ضریح مطهر امام حسین علیه السلام با طراحی استاد فرشچیان، سوره کریمه قرآن (انسان، فجر،کوثر)، به خط سید محمد حسینی احادیث، اسماء جلاله و اسماء مبارک معصومین موحد و اشــعار ســید رضی (گردآورنده نهج البلاغه) با قلمزنی استاد مصطفی خداداد زاده کار شده است.
سقف داخلی ضریح به همت استاد حسین ظفری زاده و مهندسی ضریح توسط تیم مهندسین جوان از جمله مهندس توکلی و خوش نژاد و همکارانشان انجام شده است. این طرح در کارگاههای مجزا در شهرهای قم، تهران، اصفهان و شــیراز که شــامل کارگاه های خطاطی، نور پردازی، نجاری، ریخته گری، تراشــکاری، نقره کاری، تراشکاری اســتیل، برنج و مس، گوی و ماســوره، خاتم، مقرنس، معرق و یزدی بندی اســت.
هزینه ساخت این ضریح از محل کمک ها و نذورات نقدی و غیر نقدی مردمی و غیردولتی بوده که این هدایا تماماً منحصر به کشــور ایران نیست بلکه از سراسر جهان و از کشورهایی چون لبنان، عربستان، فرانسه، ماداگاســکار، هند و... در قالب اقلیت های مذهبی و اهل ســنت نیز اهدا شده است. البته هزینه چوب و نجاری ضریح نیز اهدایی آستانه حضرت معصومه(س) می باشد.
 
آیــات دیگــر نقش بســته بر ضریــح مطهر شــامل: آیه(الاســرا/33)، آیه شریفه تطهیر(الأحزاب/33)، آیه(البقره/186) آیه(النحل/32)، آیه(النســاء/73)، آیه(الرعد/24)، آیه(حجر/46) است. که به همراه 12 روایت از پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) در خصوص امام حسین(ع) در کنار کلمات مقدس الله اکبر، لا اله الاالله،  یا نور، یا الله، یا ثارالله، یا ولی الله، لبیک یا حسین(ع) و یا حجت الله، آمده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
در حال حاضر علاوه بر مراحل پایانی ساخت گنبد جدید جهت بارگاه ملکوتی حضرت سیدالشهداء «ع»، لاغر سازی و استحکام بخشی به ستونهای اطزاف ضریح مظهر همراه با افزایش فاصله ستونها با ضریح به منظور سهولت تردد و زیارت زائرین محترم و دیگر پروژه هایی که در حرم مطهر امام حسین علیه السلام توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در دست اقدام و اجرا می باشد ، بزرگترین پروژه حال حاضر این حرم نورانی ساخت صحن و شبستان عقیله بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها و توسعه 14 برابری حرم مطهر و نورانی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در کربلای معلی می باشد.
لذا کلیه دوستداران و محبّان حضرت سیدالشهداء علیه السلام می توانند در این شرایط کرونایی که راه کربلا و اعتاب مقدسه به روی عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت بسته است و احتمال اینکه به جهت شیوع ویروس کرونا مسئله پیاده روی اربعین حسینی نیز تحت الشعاع این مسئله قرار بگیرد.
از عموم مردم شریف ایران اسلامی دعوت می کنیم تا با مشارکت و اهدای نذورات نقدی و غیر نقدی خود و هزینه هایی که هرساله برای عزای امام حسین علیه السلام در ماه های محرم و صفر داشتند و یا اینکه هزینه هایی که توسط زائرین محترم اربعین برای پیاده روی اربعین مصرف می کردند و همچنین پشتیبانی از موکب های اربعین حسینی برای خدمات دهی به زائرین امام حسین علیه السلام توسط خیّرین و نیکوکاران محترم انجام می شد می توانند امسال این هزینه ها و نذورات خود را برای بازسازی و توسعه حرم مطهر امام حسین علیه السلام نیّت و اهداء و به شماره حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس واریز نمایند و از فیض مشارکت و ثواب آن به عنوان باقیات و صالحات ماندگار در بهترین نقطه عالم یعنی کربلای معلی بهره مند شوند.
شماره کارت : 6273811074233351
شماره حساب : 401142351411
شماره شبا : IR590630401104200035141001
بانک انصار وابسته به بانک سپه
ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس ، خیابان امام خمینی «ره» کوچه جنب بیمارستان شهدای 12 دی ساختمان قدیم فرمانداری
تلفن ستاد : 33333160-33341938-017
انتهای پیام/
 
  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی