ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

در هشتم شوّال در سال 1343 (1344) هجری قبور مطهر ائمه ی بقیع علیهم السلام و نیز قبر مطهر حضرت حمزه علیه السلام در احد به دست وهابیّون تخریب شد.(منبع : مستدرک سفینه البحار ص 6 ، ص 66 و ....)

علت و انگیزه ی تخریب این قبور مطهر در کتب مختلفی که بر رد عقائد ضالّه ی وهابیّت تالیف شده ، بیان گردیده است.

آنان علاوه بر قبور مطهر ائمه ی معصومین علیهم السلام ، دیگر قبور را هم تخریب کردند که عبارتند از:

قبر منسوب به حضرت فاطمه زهرا علیها السلام ، قبر مطهر فاطمه بنت اسد علیهما السلام مادر گرامی امیر المومنینعلیه السلام ، قبر مطهر حضرت ام البنین علیها السلام، قبر ابراهیم پسر پیامبر صلی الله علیه و آله، قبر اسماعیل فرزند حضرت صادق علیه السلام ، قبر دختر خواندگان نبی مکرّم اسلام صلی الله علیه و آله ، قبر حلیمه سعدیه مرضعه ی پیامبر صلی الله علیه و آله و قبور شهدای زمان حضرت رسول اکرم صلوات الله علیه و آله.

وهابیان در سال 1343 هجری در مکه ، گنبدهای قبر حضرت عبدالمطلب علیه السلام ، ابی طالب علیه السلام، حضرت خدیجه سلام الله علیها، و زادگاه نبی مکرم اسلام حضرت محمد«ص» و حضرت فاطمه زهرا«س» و «خیزران» عبادتگاه سرّی پیامبر خدا را با خاک یکسان نمودند و در جدّه نیز قبر حوّا و دیگر قبور را تخریب کردند.

در مدینه گنبد نبوی را به توپ بستند ولی از ترس مسلمانان قبر شریف رسول خدا «ص» را تخریب نکردند.در شوّال سال 1343 با تخریب قبور مطهر ائمه ی بقیع علیهم السلام اشیاء نفیس و با ارزش آن قبور مطهر را نیز به یغما بردند.

قبر حضرت حمزه علیه السلام و شهدای احد را با خاک یکسان کردند و گنبد و مرقد حضرت عبدالله و آمنه پدر و مادر رسول خدا «ص»، قبر اسماعیل فرزند امام جعفر صادق «ع» و دیگر قبور را هم خراب کردند.

در همان سال به کربلای معلی حمله کردند و ضریح مطهر را کندند و جواهرات و اشیاء نفیس حرم مطهر را که اکثرا از هدایای سلاطین و بسیار ارزشمند و گرانبها بود ، غارت کردندو قریب به 7000 نفر از علما، فضلا ، سادات و مردم را کشتند.

سپس به سمت نجف اشرف رفتند که موفق به غارت نشدند و شکست خورده برگشتند.(منبع : کشف الارتیاب ص 77 و....)

رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از دیدارهای خود در همین رابطه فرمودند: اگر جرات می کردند پس از قبور ائمه در بقیع، قبر پیامبر «ص» را هم تخریب می کردند....

کاش روزی هم بیاید عید فطری در بقیع

گنبد و گلدسته ات را ، ما چراغانی کنیم

از گلاب و عنبر و اسپند صحن انقلاب

صحن قدس مجتبی را هم خراسانی کنیم

 

همچو شاه کربلا ، آقا ضریحت سهم ماست

شهر پیغمبر بود باید که سلمانی کنیم

در مضیف حضرتی اطعام شاهانه دهیم

بهر نذری سوی تو فرزند قربانی کنیم

 

مثل ایوان نجف ، ایوان طلا خواهیم ساخت

کوری چشم دشمنان چه نورانی کنیم

ذکر لا یوم کیومک نقش کاشی ها شود

چشم زوّار الحسن را نیز بارانی کنیم

ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبد کاووس در شرق استان گلستان هشتم شوّال سالروز تخریب حرم مطهر ائمه ی بقیع علیهم السلام را به محضر مقدس حضرت بقیه الله الاعظم صاحب العصر و الزمان ( ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) و نایب برحقش رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای ( مد ظله العالی) و تمامی شیعیان تسلیت و تعزیت عرض می نماید.

ان شاءالله به زودی شاهد بازسازی و مرمت قبور ائمه ی مظلوم بقیع توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات و مشارکت جانانه همه دوستداران و دلباختگان حریم قدسی اهل بیت علیهم السلام باشیم.

انتهای پیام/

 

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی