ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

پنجم جمادی الاولی 1441 که مصادف است با سالروز ولادت با سعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار را محضر همه دوستداران و محبان اهل بیت علیه السلام بویژه پرستاران عزیز و زحمتکش در حوزه بهداشت و درمان تبریک و تهنیت عرض می کنیم.

به گزارش ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان ،بعد از ساخت صحن وشبستان حضرت زهرا «س» در نجف اشرف به منظور توسعه حرم مطهر امیرالمومنین علی علیه السلام که همچنان مراحل پایانی آن در دست اقدام می باشد و عملا پس از اتمام نهایی این پروژه بزرگ جهان اسلام حرم مطهر 220 هزار متر مربع توسعه می یابد و تاکنون نیز مردم عزیز ایران اسلامی نقش به سزایی در ساخت این صحن عظیم با اهدای نذورات نقدی و غیر نقدی خود داشته اند.

گاه شمار واقعه کربلا و روز دهم محرم 61 هجری اگر توفیق شده و به کربلای معلی رفته باشید احتمالا منطقه خیمه گاه را دیده اید ، منطقه ای در ضلع جنوب غربی حرم امام حسین «ع» که در زمان نبرد عاشورا ، خیمه حضرت زینب «س» و دیگر اعضای خانواده امام «ع» در آن نقطه بنا شده بود. با فاصله چند صد متر هم حرم و ضریح امام حسین «ع» و بعضی یاران ایشان مثل حبیب ابم مظاهر و حضرت علی اکبر «ع» قرار دارد.

بخشی که ضریح سیدالشهداء «ع» قرار گرفته همان گودی قتلگاه است ، قضیه از این قرار است که از چندسال قبل مقرر می شود تا در منطقه خیمه گاه صحن جدیدی ایجاد شود صحنی که به نام حضرت زینب «س» نامگذاری شده است.

مسئولان عراقی به دلیل بافت فشرده آن منطقه و گران بودن زمین به مهندسان فنی و مشاور پیشنهاد می دهند که بخش مهمی از صحن در زیر زمین ساخته شود، پیشنهادی که در نهایت مقبول می افتد و مقرر می شود شبستان اصلی صحن ، زیر زمین باشد و روی سطح زمین هم صحن روباز و بدون سقف ساخته شود.چیزی که مشابه آن را در صحن جامع رضوی در مشهد مقدس و صحن مسجد النبی «ص» در مدینه منوره دیده اید.

ستاد بازسازی عتبات عالیات مدتی است که اقدام به ساخت صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها در کربلای معلی و در جوار حرم مطهر حضرت سیدالشهداء علیه السلام به منظور توسعه حرم مطهر امام حسین علیه السلام نموده است که عملا با ساخت این صحن بزرگ نیز حرم مطهر سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام 14 برابر بزرگتر و توسعه خواهد یافت.

صحن حضرت زینب «س» یکی از پروژه های مهم ستاد بازسازی عتبات عالیات در کربلای معلی در راستای توسعه اعتاب مقدسه می باشد و موضوع احداث این صحن چند سال بین مسئولان عراق و تولیت حرم مطهر امام حسین «ع» و ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران مورد بحث و بررسی بود و سرانجام مقرر شد تا این پروژه بسیارمهم را ایران انجام دهد.روند اجرایی احداث این صحن از سال 1394 آغاز شده است و در حال حاضر نیز حدود 47 درصد پیشرفت داشته است.با توجه به سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب «س» همه دوستداران و محبّان اهل بیت علیهم السلام می توانند به منظور سهیم شدن در ثواب توسعه حرم مطهر حضرت سیدالشهداء «ع» و ساخت صحن و شبستان عقیله بنی هاشم حضرت زینب «س» به عنوان باقیات و صالحات ماندگار با مشارکت در این پروژه و با اهدای نذورات نقدی وغیر نقدی خود سهمی درتوسعه حرم مطهر داشته باشند.

انتهای پیام/

 

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی