ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

به گزارش ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان، روز گذشته اعضای هیئت امنای موکب حضرت یحیی بن زید علیه السلام شهرستان گنبدکاووس در نشستی صمیمی با امام جمعه محترم این شهرستان ، آخرین وضعیت موکب را برای حضور در کربلای معلی به منظور پشتیبانی از زائرین اربعین حسینی و ارائه خدمات اسکان و تغذیه و ...ارائه نمودند.

در ابتدای این جلسه برادر خالقی عضو هیئت امنای موکب شهرستان گزارشی از آخرین وضعیت موکب بویژه در کمک رسانی به سیل زدگان سال جاری در شهرستان های آق قلا و گنبدکاووس و جلسات داخلی موکب برای اربعین سال جاری و تدابیر اتخاذ شده در جلسات هیئت امنای موکب و طی شدن مراحل ثبت سوابق و نوع خدمات موکب در سامانه موکب داران و آخرین وضعیت خادمین موکب و کاهش نفرات خدام در موکب به منظور چابک سازی موکب برای ارائه خدمات بهتر و روان تر به زائرین محترم توضیحاتی را ارائه نمودند .

سپس برادر علی بیگ مدیر اجرایی ، حاج آقای مظفری روحانی موکب و دکتر کریمی اول عضو هیئت امنای موکب و برادر رازقندی مدیر مالی موکب توضیحاتی را ارائه نمودند و در ادامه حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای ترابی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات و اعضای هیئت امنای موکب شهرستان تاکید نمودند که اصل جهت گیری موکب باید جهت گیری تربیتی باشد و خادم را بر اساس نگاه تربیتی انتخاب کنیم و از فرصت اربعین یک عملیات فرهنگی انجام دهیم.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان در ادامه افزودند هر کس انقلابی است مهدوی است و هرکس با قیام 15 خرداد همراه است منتظر ظهور امام زمان «عج» است لذا همیشه در موکب باید نگاه فرهنگی داشته باشیم.

در رابطه با خدام موکب باید تعداد خادمین کاهش یابد تا مسئله چابک سازی در موکب محقق گردد و تناسب کاری موکب هماهنگ گردد و با توجه به تدبیر اتخاذ شده از سوی هیئت امنای موکب مبنی بر اخذ هزینه ایاب و ذهاب از خادمین این کار هم اثر روانی دارد و هم اثر تربیتی برای خادمین دارد و عزت خادم هم محفوظ می ماند.

حاج آقای ترابی در ادامه فرمودندخادمین موکب باید حسن حضورش در موکب این باشد که خودش دارد می آید و اگر بخشی از هزینه ایاب و ذهاب را از خدام موکب نگیرید بیرون دچار آسیب می شوید و می گویند افراد خاص را می برند ودر رابطه با مکان استقرار موکب هم از خود امام حسین «ع» بخواهیم که یک جایی خوب پیدا کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس در ادامه خطاب به اعضای هیئت امنای موکب گفتندگرایش ها را ببرید به سمت خدمت هایی که در موکب و به زائرین اربعین و با توجه به مشترک بودن موکب با برادران عراقی ارائه می دهیدمثل تنوع خدماتی که در موکب ارائه می دهید. آن چیزی را که عراقی ها کم دارند را ببریم در موکب و خدمات ارائه دهیم و توجه داشته باشیم که تعداد خادمین خواهر را در موکب به حداقل برسانیم

پیشنهاد می شود برای امسال یک دستگاه موتور سیکلت به همراه خود ببرید جهت چابک سازی موکب ، تلاش کنید موکب را ببرید به سمت یک مجموعه جهادی و واکنش سریع که اگر اتفاقاتی مثل سیل و زلزله و ... آمد موکب از هر جهت آمادگی لازم را داشته باشد و با توجه به اینکه کار برای امام حسین «ع» و اربعین جناحی و سیاسی نمی باشد به مسئله تلطیف ارتباط با موکب مرکز استان و دیگر مواکب استان را در برنامه خود داشته باشید و توجه داشته باشیم که تمرکز کار برای امام حسین «ع» در اربعین جواب نمی دهد که در استان فقط یک موکب باشد.

موضوع دیگری که لازم است موکب این شهرستان به آن توجه داشته باشد مسئله نگاه به زائر اهل سنت است از آنها حمایت کنیم و این وظیفه موکب است و موکب باید در این مسئله ورود نماید و پشتیبانی کند لذا تاکید می کنم که موکب شهرستان و دیگر مواکب اربعین حسینی باید همواره در وضعیت آتش به اختیار باشد و به مثابه یک نیروی واکنش سریع عمل نماید و وسط میدان باشد و در عرصه کمک رسانی ها سریعا ورود نماید.

در پایان این جلسه زمان های ارسال امکانات و اعزام خدام موکب به کربلای معلی و مدت زمان ارائه خدمات موکب به زائرین اربعین و دو روز بعد از اربعین با توجه به جمع آوری موکب های عراقی ها در بعد از ظهر روز اربعین مطالبی مطرح و تصمیم گیری گردید.

انتهای پیام/

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی