ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

۲۸۷ مطلب توسط «ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس» ثبت شده است

۲۴
اسفند

در جلسه انتخابات شورای راهبردی مواکب اربعین حسینی در راستای پیگیری امور اربعین در سال 1403 70 دغدغه موکب داران در دستور کار قرار گرفت.

انتخابات شورای راهبردی مواکب اربعینی با هدف گسترش هر چه بیشتر نقش مردم در برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و پیگیری امور موکب ها در سال 1403 با حضور محمدتقی باقری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی و مجید نامجو جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و نمایندگان موکب ها از استان های سراسر کشور برگزار شد.

تعریف 70 طرح برای حل مشکلات موکب ها:

 

مجید نامجو جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در جمع نمایندگان موکب های سراسر کشور گفت:

با بررسی تجربیات اربعین های گذشته ، مطالعه کارشناسی نقاط ضعف و قوت و آسیب شناسی فرآیندهای کاری، بیش از 70 طرح برای رفع دغدغه های موکبداران احصاء و در قالب دستور کار پیگیری تعریف شده است.

وی افزود: مشکلات مربوط به هماهنگی های بین دستگاهی در داخل کشور ، مرز و در عراق ، رفع مشکلات گمرکی، کاهش زمان خروج ملزومات موکب ها در پایانه های مرزی، جانمایی موکب ها، تامین سوخت و زیر ساخت موکب ها و.... از جمله مواردی است که در قالب 72 طرح حل مشکلات موکبداران تعریف شده و امید می رود با تلاش هیات رئیسه جدید شورای راهبردی مواکب که در این انتخابات مشخص می شوند پیگیری شود.

نامجو به دو مطالبه اصلی موکبداران از دستگاه های حاکمیتی و ستاد مرکزی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت:

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات که مسئولیت کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین را بر عهده دارد، جلسات متعددی با دستگاه های مربوطه برای ایجاد هویت حقوقی برای 3 هزار موکب فعال کشور در قالب ثبت رسمی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و گرفتن شناسه مالی مستقل برای موکب ها برای رفع مشکل مالیاتی برگزار کرده است که برای تسریع در امور، نیازمند همکاری بیشتر دولت هستیم.

وی یادآور شد:

اسفند سال گذشته با برگزاری نخستین دوره انتخابات شورای راهبردی مواکب قدم های خوبی در مسیر گسترش نقش مردم در امور اربعین و میزبانی از زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام برداشته شد.

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت:

با همفکری نمایندگان موکب ها به این نتیجه رسیدیم که برای برگزاری هر چه باشکوه تر اربعین پیش رو و پیگیری امور موکب ها در سال آتی، اعضای هیات رئیسه شورای راهبردی مواکب از 4 نفر در سال قبل به 7 نفر برای سال آتی افزایش یابد.

 

ستاد مرکزی اربعین پیگیر حل مشکلات مواکب:

در این مراسم محمدتقی باقری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی که به عنوان ناظر عالی برگزاری انتخابات حضور داشت گفت:

 

با پیگیری های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و شورای راهبردی مواکب، بسیاری از مشکلات موکبداران در اربعین های گذشته برطرف شده و یا در حال رفع تنگناها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ستاد مرکزی اربعین حسینی خود را متعهد به رفع دغدغه های موکبداران می داند گفت:

تلاش می کنیم با ایجاد هماهنگی با سازمان ثبت اسناد و سازمان امور مالیاتی دو دغدغه اصلی موکبداران را هر چه زودتر برطرف کنیم.

 

اعضای اصلی هیات رئیسه دومین دور شورای راهبردی مواکب انتخاب شدند:

بر اساس این گزارش، در این آئین انتخابات شورای راهبردی مواکب برای سال 1403 برگزار شد و به ترتیب آقایان حسین خانی، نریمانی،نوری، طبرستانی، مهرزاد، اکبری و مختاری حائز بیشترین آراء شده و به عنوان هیات رئیسه شورای راهبردی موکبداران معرفی شدند و همچنین آقایان بهشتی و پسرکلو نیز به عنوان اعضای علی البدل معرفی شدند.

 

انتهای پیام/

 

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس
۲۸
بهمن

توانمندی‌های فنی و مهندسی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه ساختمان مواجه شد.

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات بخشی از توان فنی و مهندسی خود را در نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته که از سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه تا جمعه ۲۷ بهمن‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب دیر بود، عرضه کرد که با استقبال بازدیدکنندگان این نمایشگاه مواجه شد.

انتهای پیام/

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس
۱۵
بهمن
مدیر فرهنگی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از آغاز عملیات نصب کاشی‌های ثبت شده بنام خیران ایرانی در طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) خبر داد.
 
 
به گزارش روابط عمومی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، میلاد جوادی گفت: نخستین مجموعه از کاشی‌های هفت رنگ و معقلی که خیران ایرانی با نذر ۲۰۰ هزارتومان، بنام خود یا عزیزانشان ثبت کرده بودند، در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) مزین بنام صحن و شبستان حضرت زینب (س) نصب شد.
 


وی افزود: اسناد و شواهد متقن به‌دست آمده از اعتاب مقدسه نشان می‌دهد که خیران و استادکاران ایرانی در قرون گذشته، نام خود را بر پشت خشت‌ها، درها، ضرایح ودیگر اجزاء معماری حرم‌ها به یادگار ثبت می‌کردند.
مدیر فرهنگی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: حک نام خیر و دست‌اندرکاران احداث بنا در حرم‌های مطهر به امید بهره‌مندی از شفاعت ائمه اطهار علیهم السلام، سنتی رایج بین استادکاران ایرانی بود که افتخار ساخت وساز در اعتاب مقدسه را داشتند.
جوادی ادامه داد: امروز نیز ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات به تأسی از این سنت دیرین، با راه‌اندازی پویش «کاشی حرم»، این فرصت معنوی ارزشمند را فراهم کرده است تا تمامی دوستداران اهل بیت علیهم السلام، با نذر ۲۰۰ هزارتومان برای طرح توسعه حرم امام حسین (ع)، مزین بنام صحن و شبستان حضرت زینب (س) و حک نام خود یا عزیزان درگذشته‌شان، نام آنان را در حرم مطهر جاودانه کنند.
وی گفت: هم اکنون استادکاران ایرانی که در کربلا مشغول اجرای طرح توسعه حرم امام حسین (ع) هستند، نام خیر یا امواتی که به نیت آنها، هزینه اهداء شده است را پشت کاشی نوشته و در حرم نصب می‌کنند.

 

 

 

 

 

براساس این گزارش، علاقه‌مندان به مشارکت در این طح می‌توانند به بخش پویش کاشی حرم در سایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات به نشانی https://atabat.org/fa/forms/80 مراجعه و یا به شماره کارت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس 6273817010056590 نزد بانک سپه نذر خود را واریز و با شماره تلفن 09113727203 و 01733363160 و 01733381938 تماس و مشخصات خود را جهت ثبت در پشت کاشی های حرم اعلام نمایند و همچنین می توانند یا مراجعه به دفتر ستاد شهرستان واقع در خیابان 17 شهریور شرقی جنب پایگاه انتقال خون ساختمان سابق بخشداری مرکزی نذورات خود را اهداء کنند.

 

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

انتهای پیام/

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس
۳۰
دی

این کاشی ها به نام شماست برای ثبت نام در پویش کاشی حرم (مشارکت در تأمین کاشی حرم) می توانید در پیوند (لینک) ذیل ثبت نام و نذورات خود را به صورت آنلاین پرداخت و یا به شماره کارت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس واریز کنید.

 

به گزارش ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس با توجه به استقبال علاقه مندان و دلدادگان اهل بیت علیهم السلام برای مشارکت در طرح توسعه حرم مطهر امام حسین علیه السلام صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها ، و همچنین با توجه به اینکه بخش هایی از این پروژه در مرحله کاشی کاری قرار دارد فلذا این امکان فراهم گردید بنا به درخواست مشارکت کنندگان در تامین کاشی بعد از ثبت نام و مشارکت ، نام و نام خانواگی ثبت شده در لینک پرداخت در پشت کاشی حرم به یادگار نوشته و در حرم امام حسین علیه السلام ، صحن و شبستان حضرت زینب کبری سلام الله علیها نصب می گردد. 

گفتنی است در هنگام اجرای پروژه های تعویض کاشی های فرسوده که بعضاً تاریخ نصب آنها مربوط به چند قرن قبل بوده اسامی استادکاران و متبرعین مربوطه در پشت کاشی ها ثبت شده بود .

لازم به ذکر است هر سهم مشارکت حداقل مبلغ200 هزارتومان می باشد

درگاه پرداخت آنلاین قابل پرداخت با تمامی کارت های بانکی عضو شتاب می باشد:

www.atabat.org/fa/forms/80

شماره کارت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

6273817010056590 نزد بانک سپه

انتهای پیام/

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس
۱۹
دی

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با حضور در برنامه زنده تلویزیونی سلام خبرنگار که صبح امروز از شبکه خبر پخش شد از تمامی خیران و دوستداران اهل بیت علیهم السلام دعوت کرد تا در فرصت معنوی توسعه حرم‌های مطهر در اعتاب مقدسه مشارکت کنند.

مجید نامجو گفت: این ستاد از سال ۸۲ توسط سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پایه گذاری شد. ستاد یک نهاد مردمی می‌باشد که در سال‌های گذشته کار‌های بسیار خوب و ماندگاری انجام داده است.

وی افزود: ستاد سه محور فعالیت اصلی دارد که شامل جذب نذورات و مشارکت‌های مردمی، توسعه و بازسازی حرمین و اربعین حسینی است، که مهمترین آن‌ها جذب نذورات مردمی است.

نامجو گفت: اکثر منابع ستاد عتبات از طریق نذورات مردمی انجام می‌شود که به همین علت ما اینچنین برنامه‌ها را تدارک می‌بینیم.

وی به برگزاری همایش نشان ارادت که جذب نذورات مردمی است اشاره کرد و گفت: این برنامه که در قالب یک کار فرهنگی است، باهدف تجمیع و جمع آوری نذورات برای توسعه عتبات عالیات و بازسازی آن انجام می‌شود. در واقع این برنامه به منظور نیت واقفان برای ساخت و ساز، احیا و بازسازی عتبات استفاده می‌شود که یکی از اهداف و رسالت اصلی این ستاد به شمار می‌آید.

نامجو درباره نقش آفرینی و مشارکت اقشار مختلف مردم در کنار خیران در زمینه توسعه عتبات عالیات بویژه برنامه نشان ارادت گفت: هموطنان بویژه خیران می‌توانند برای مشارکت در این برنامه به پایگاه اینترنتی عتبات دات او آر جی مراجعه و یا به شماره حساب ۷۲۷۲ بانک سپه مخصوص ستاد توسعه عتبات نذورات خود را اهدا کنند.

نامجو همچنین به رسالت و ماموریت اصلی دیگر این ستاد نیز اشاره کرد و افزود: اسکان و تغذیه زائران اربعین در ایران و عراق از دیگر رسالت این ستاد به شمار می‌رود. با کمک حدود سه هزار موکب مردمی این کار سازماندهی می‌شود که در این راستا ستاد، این موکب‌ها را مستقر و آن‌ها نیز فعالیت شان را آغاز می‌کنند.

وی درباره مصادیقی از کمک‌های خیران که در چه قالب‌هایی به ستاد کمک می‌شود هم اشاره کرد و افزود: این ستاد طرح‌هایی را که در عراق اجرا می‌شود به خیران و افرادی که خواستار کمک هستند اعلام می‌کند و ان‌ها نیز قبول می‌کنند که بخشی از این هزینه‌ها را انجام دهند.

نامجو گفت: هزینه‌هایی که ستاد انجام می‌دهد با هزینه‌هایی که عراقی‌ها می‌کنند تقریبا برابر است. عراقی ها؛ تملک زمین و اسکان مهندسین ایرانی را برعهده دارند، ولی ستاد عتبات با استفاده از مهندسان و کارکنان ایرانی، آن بنای مقدس را می‌سازند.

جانشین ریاست ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: شفافیت طرح‌های ستاد و عملکرد باید برای مردم روشن باشد. در سالیان گذشته طرح‌های خوبی در نجف به اتمام رسیده مثل صحن حضرت زهرا (س) و امروز در کربلا صحن حضرت زینب (س) بالای ۵۰ درصد تکمیل شده است، همچنین طرح‌های سامرا، کاظمین و سوریه در دست تکمیل است.

نامجو افزود: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور، توسعه و بازسازی حرم ائمه اطهار در کشور عراق را برعهده گرفته است که در این راستا از ظرفیت مردم و خیران استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات بازسازی و توسعه ۲۳۰ هزار متر مربع از صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف اشرف را به اتمام رسانده است و با هماهنگی انجام شده بین ایران و کشور عراق این طرح افتتاح می‌شود.

جانشین ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات کشور گفت: در کربلا هم طرح ستاد عتبات عالیات در حال محقق شدن است که عملیات اجرایی این طرح پیشرفت خوبی داشته است.

نامجو تصریح کرد: در کاظمین هم طرح صحن امام محمد باقر (ع) راشروع کردیم که این طرح هم حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی همچنین به اجرای طرح جامع سامرا هم اشاره کرد و گفت: در سامرا، کار مقاوم سازی گنبد امامین عسکریین درحال بازسازی و احیاست.

نامجو مشارکت مردم و خیرین و دستگاه‌ها در کمک به بازسازی و توسعه حرم ائمه اطهار (ع) را خوب ارزیابی کرد.

انتهای پیام/

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس
۱۹
دی

چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام نیست!

یک استاد دانشگاه از ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات به عنوان اثر مبارک و یادگار حاج قاسم سلیمانی یاد کرد.

حشمت الله قنبری دوشنبه- ۱۸ دی ماه- در همایش معنوی نشان ارادت در وزارت کشور با بیان برخی ویژگی‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهارداشت: یک اثر مبارک او ستاد عتبات عالیات است و ثابت کرد الجار ثم الدار و ثابت کرد چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام نیست.

وی گفت: بعد از چهار سال می‌بینیم که مدفن بخشی از پیکر حاج قاسم به یک هویت تبدیل شد و امروز در بین همه آزادگان به یک امامزاده واجب التعظیم تبدیل شده که دشمن و دوست متعجب هستند.

این پژوهشگر تاریخ اسلام اضافه کرد: خدا از برخی بندگان خود به عنوان عبادالله المخلصین یاد می‌کند که وقتی کار آنان در دنیا تمام می‌شود، بدون توقف در برزخ در جوار حق استقرار پیدا می‌کنند. چون هیچ کار غیرالهی نداشتند.

قنبری اظهارداشت: این افراد خدا را مالک دیدند و خود را هیچ کاره می‌دانند. حاج قاسم بی طمع بندگی می‌کرد و بر پایه معرفت و بصیرت زیر پرچم ولایت حرکت می‌کرد.

وی افزود: حاج قاسم تا زنده بود یک فرمانده رشید بود، اما شهادت او انتقام سخت خدا از نظام مستکبر جهان بود. آن‌ها دچار اشتباه محاسباتی شدند. چون حذف او خدشه‌ای به جبهه مقاومت وارد نکرد.

این استاد دانشگاه گفت: انتقام سخت خدا این بود که بزرگترین ارتش دنیا یعنی آمریکا در حد یک گروهک تروریستی منفعل تحقیر شد. به رسوایی کشاندن حکومتی که خود را منشأ و مبدا یک تمدن فرض می‌کرد لذا یک انتقام بود.

قنبری بیان کرد: کار سلیمانی در دنیا تمام شده بود. او صد‌ها نیرو در جبهه مقاومت تربیت کرده بود. دنیا هم برای حاج قاسم تنگ بود و ظهور او تبلور همه شهدای اسلام بود چه آن‌ها که به شهادت رسیده بودند و چه آن‌ها که در انتظار شهادت هستند.

وی اظهارداشت: او سردار رشید و فرمانده نترس بود. تعلق او به امام و ولایت ریشه در اعتقادات ناب او داشت و همین ویژگی‌ها او را محبوب دل‌ها کرده بود. با زیست و زندگی او بعضی آیات بهتر قابل فهم می‌شد. مثلاً ترجمه اشداء علی الکفار و زحماء بینهم. حاج قاسم یک نام در شناسنامه نبود که کلیدواژه و رمز ورود به همه خوبی‌هاست و بعد از شهادت او همه واژه‌ها معنا پیدا کرد.

انتهای پیام/

 

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس
۱۹
دی

در همایش نشان ارادت مطرح شد

جمع گسترده‌ای از خیران، هنرمندان و عموم مردم در همایش معنوی نشان ارادت، مشارکت در توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) مزین بنام صحن حضرت زینب(س)را آغاز کردند.

همایش معنوی نشان ارادت، امروز دوشنبه ۱۸ دی‌ماه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و هنرمندان و فرهیختگان عرصه فرهنگ به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار شد.

مجید نامجو، جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات طی سخنانی گفت: امروز مصادف است با روز نابودی گروهک فرقان. روزی این گروه استاد مطهری را شهید کردند، اما نابود شدند. امیدواریم نظام گروه تروریستی داعش هم به سزای اعمال خود برسند.

وی تصریح کرد: ما باید بیش از گذشته کار و تلاش کنیم و عموم مردم را با اهداف ستاد توسعه و بازسازی آشنا کنیم. سردار سلیمانی طرحی ۲۰ ساله برای ستاد طراحی کرده است. در گذشته کار ستاد ترمیم حرم‌ها بود. وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم می‌بینیم وقتی کارگران و مهندسان ما گنبد حرم حضرت علی (ع) را بازسازی می‌کردند، مهر نادرشاه افشار را پشت این کاشی‌ها می‌یافتند. در آینده نیز وقتی بخواهند حرم‌های صحن عقیله را بازسازی کنند نام مشارکت‌کنندگان در ساخت این صحن را خواهند دید. ایرانی‌ها در طول تاریخ در بازسازی و توسعه حرم‌ها نقش داشتند و امیدواریم بتوانیم اهداف، نیات و آینده ستاد را بیان و مردم را در برنامه‌ها به عنوان یار دائمی مشارکت دهیم.

نامجو اضافه کرد: مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی مطرح کردند که انسان باید زندگی خود را صرف سه امر معاش، عبادت و کاری که دل و وجدانش را راضی می‌کند، کند. ما این بخش سوم از زندگی مردم را باید هدفگذاری و از هنرمندان، اساتید و مردم بخواهیم به کار دلی بازسازی و توسعه عتبات بپردازند و امیدواریم برنامه ۲۰ ساله سردار را محقق کنیم.

در ادامه هوشنگ توکلی، از هنرمندان پیشکسوت کشورمان، گفت: عمق ماجرای امام حسین (ع) بزرگ است و ما ذره‌هایی از این ترکیب بزرگ هستیم و امیدوارم تا جهان هست این یاد‌ها باقی بماند.

در مراسم نشان ارادت، جمعی از خیرین و دلدادگان اباعبدالله (ع) مبالغ قابل توجهی برای ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم اهدا کردند. جمع گسترده‌ای از هنرمندان نیز در این مراسم ضمن اظهار ارادت به آستان مقدس ابا عبدالله الحسین (ع) مشارکت خود در ساخت عقیله بنی‌هاشم را اعلام کردند.

 

 

 
  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس
۲۹
آذر

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: ارائه گزارش شفاف از عملکرد ستاد، اولویت نخست ستادهای استانی است.

 

مجید نامجو جانشین ریاست و صالحی مسئول امور استان‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور، از ستاد البرز دیدن کردند.
در این بازدید جلسه‌ای با حضور ریاست، مدیران و روسای تابعه استان البرز برگزار شد و موضوعات مختلف مورد بررسی قرار گرفت.
مجید نامجو جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با یاد معمار حرم سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که پایه گذار ستاد بود جلسه را آغاز کرد و گفت: ستاد یک نهاد مردمی می‌باشد که در سال‌های گذشته کار‌های بسیار خوب و ماندگاری انجام داده است.
وی تصریح کرد: ستاد سه محور فعالیت اصلی دارد که شامل جذب نذورات و مشارکت‌های مردمی، توسعه و بازسازی حرمین و اربعین حسینی می‌باشد، که مهمترین آن‌ها در استان‌ها جذب نذورات مردمی می‌باشد.
جانشین ریاست ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: محور‌های ۱۴ گانه ابلاغی به استان‌ها در راستایی تسهیل مشارکت خیران است که باید بصورت جدی پیگیری شود و همت جهادی لازم دارد.
وی خاطر نشان کرد: شفافیت پروژه‌های ستاد و عملکرد باید برای مردم روشن باشد. در سالیان گذشته پروژه‌های خوبی در نجف به اتمام رسیده مثل صحن حضرت زهرا (س) و امروز در کربلا صحن حضرت زینب (س) بالای ۵۰ درصد تکمیل شده است، همچنین پروژه‌های سامرا، کاظمین و سوریه در دست تکمیل است.
نامجو در موضوع اربعین گفت: با توجه به حجم بالای کار اربعین، قرارگاه اربعین در کشور تشکیل شده است و جلسات بصورت هفتگی برگزار می‌شود و اربعین سال بعد مشکلات کمتری برای موکب داران و مردم خواهد بود.

وی در پایان از زحمات ستاد استان البرز تشکر کرد و گفت استان البرز ظرفیت بالای دارد که باید سراغ خیرین رفت و از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/

 

 

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس
۲۲
آذر

از ابتدای سال 1402 تا کنون تعداد 46 نفر از خادمین متبرّع شهرستان گنبدکاووس برای کار در عتبات عالیات به نجف اشرف، کربلای معلّی و کاظمین اعزام شدند.

رمضانعلی خالقی مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس با اعلام این خبر افزودند:

این متبرّعین که در قالب نیروی کار افتخاری طی 7 مرحله همزمان با نیروهای متبرّع از سراسر استان گلستان اعزام شده اند و در هر یک از مراحل این اعزام ها نیز به مدت یک ماه تا 45 روز در جوار حرم امیرالمومنین علیه السلام و صحن و شبستان حضرت فاطمه الزهراء سلام الله علیها و حرم امام حسین علیه السلام  و صحن و شبستان حضرت زینب سلام الله علیها و حرم امامین جوادین علیهماالسلام و صحن امام محمد باقر علیه السلام مشغول به کار شدند.

انتهای پیام/

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس
۱۸
آذر

بانوی خیّر تبریزی ۱۴ درصد از درآمد و دارایی خود را وقف اعتاب مقدسه نمود تا به همت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات صرف رفاه حال زائرین گردد

این خیّر گمنام تبریزی می گوید: تمامی لحظات زندگی ام را با عشق اهل بیت(ع) سپری کردم و برکات مادی و معنوی آن را همواره در زندگی ام احساس می کنم،تمام فکر و دغدغه ام این بود که به بهترین شکل ممکن بتوانم این عشق به اهل بیت (ع) را در عمل نمایان کنم و اکنون خداوند را شاکرم که توفیق پیدا کردم تا در این امر مقدس و عظیم که قابل مقایسه با هیچ عمل خیردیگری نیست و گامی مهم در جهت پاسداشت شعائرالهی است سهمی داشته باشم.

انتهای پیام/

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس