ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

برخی این شبهه را وارد می کنند که کمک به بازسازی عتبات عالیات و توسعه حرم های مطهر ، زمانی که نیازمندانی در کشور وجود دارند امری لازم نیست، در حالی که باید گفت بازسازی و توسعه حرم های مطهر ائمه اطهار علیه السلام سبب استمرار فرهنگ شیعی در قلوب مردم می شود.

همه ساله آمارهایی از سوی مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات مبنی بر کمک های مردمی برای بازسازی و توسعه حرم های مطهر حضرات معصومین علیه السلام اعلام می شود.

برخی این شبهه را وارد می کنند که چون در کشور خودمان نیازمندان زیادی وجود دارند شایسته تر است که این کمک ها برای بهتر شدن شرایط زندگی نیازمندان جامعه و رفع محرومیت ها استفاده شود.

عشق به اهل بیت علیهم السلام و کمک و مشارکت در بازسازی و توسعه حرم معصومین علیه السلام تمایل قلبی همه شیعیان و مریدان و دوستداران خاندان ائمه اطهار علیه السلام است که با بهانه های واهی نمی توان مانع ابراز ارادت به آنان شد.

صحت این گفته آمارهایی است که مسئولان ستادهای بازسازی عتبات عالیات در سراسر کشور از میزان کمک های مردمی جهت مشارکت در امر بازسازی و توسعه حرم های مطهر ائمه اطهار علیه السلام خبر می دهند و روز به روز هم میزان کمک های مردمی و اهدای نذورات نقدی و غیر نقدی آنان بیش از قبل می شود.

به گونه ای که هنوز خاطره ساخت ضریح امام حسین علیه السلام در شهر مقدس قم و استقبال باشکوه و بی نظیر از آن در مسیر انتقال به کربلای معلی از خاطره ها نرفته است.

کمک نکردن به بازسازی و توسعه حرم های مطهر اهل بیت پیامبر اکرم «ص» با این دلیل که در کشور خودمان مشکلات اقتصادی زیادی داریم برای برخی افراد بیشتر یک بهانه است. بعضی از افرادی که این گونه دلایل را بر زبان می آورند حتی اگر قدمی هم برای بازسازی و توسعه عتبات عالیات بر ندارند ، کمکی هم به نیازمندان برای بهتر شدن وضعیت اقتصادی آنها نخواهند کرد.

این دلایل فقط در زمینه بازسازی و توسعه عتبات عالیات از زبان عده ای به اصطلاح روشنفکر بیان نمی شود، بلکه هرگاه مردم کشورمان خواستند به مظلومان در سراسر دنیا هم کمکی بکنند همین حرف ها را می شنویم.

وجود حرم مطهر ائمه اطهار علیه السلام ، نشان ثروت معنوی مسلمانان است.

وجود بقعه ها و حرم های مطهر اهل بیت علیه السلام و فرزندان آنها در هر گوشه ی دنیا ثروت معنوی مسلمانان است و تسکین دهنده دردهای کسانی است که در دل حبّ اهل بیت علیه السلام دارند و نباید با سخنان واهی مردم را از این ثروت معنوی محروم کرد.

برخی کشورهای غربی تلاش کرده اند با ایجاد فضاهای مصنوعی ، آرامشی غیر طبیعی به مردم خود تزریق کنند، در حالی که با وجود حرم های مطهر ائمه معصوم علیه السلام میان مسلمانان نیازی به ایجاد فضاهای غیر طبیعی برای ایجاد آرامش نیست.

از بعد علمی و روان شناسی نیز نوع معماری اثرات مستقیم بر روان انسانها دارد و ساخت حرم های مطهر ائمه اطهار علیه السلام بر اساس سبک معماری زیبای اسلامی نقش بسیاری در جذب کسانی که تازه وارد محیط های دینی شده اند دارد که نمونه آن را در نظرات برخی از تازه مسلمان ها می توان مشاهده کرد.

بزرکترین گردهمایی دنیا را در راهپیمایی روز اربعین امام حسین علیه السلام در مسیر کربلای معلی داریم که این موضوع برای هویت شیعی بسیار حائز اهمیت است و باید امکانات برای رفاه هر چه بیشتر زائران عتبات عالیات فراهم شود که این با کمک های مردم جهت بازسازی و توسعه حرم های مطهر محقق می گردد.

زیارت مقدمه رسیدن به معرفت است.

نباید فراموش کنیم که روضه و زیارت مقدمه است و آن چه بیش از هر چیز حائز اهمیت است معرفت نسبت به ائمه اطهار علیه السلام و ایجاد ارتباط عمیق و الفت با اولیای الهی است.

هویت شیعه با مسئله زیارت گره خورده است و کسانی که به بهانه های واهی مانع کمک مردم به بازسازی و توسعه حرم های مطهر علیه السلام می شوند از دیدگاه فکری دچار ضعف هستند.

برخی از مناسک دینی را نمی توان با مسائل مادی مقایسه کرد، به طور مثال در باره واجب شرعی حج در روایات آمده است که اگر در یک سال هیچ کس به لحاظ مالی متمکّن نبود بر دولت اسلامی است که از بیت المال ، مسلمانان را به حج بفرستد که خانه خدا خالی نماند.

متاسفانه نگاه اقتصادی صرف به فرهنگ باعث می شود برخی با دستاویز قرار دادن مشکلات اقتصادی و وجود نیازمندان در داخل کشور بر کسانی که از روی حبّ اهل بیت علیه السلام برای بازسازی و توسعه عتبات عالیات کمک می کنند خرده بگیرند در صورتی که بیشترین کمک ها و مشارکت ها جهت بازسازی و ساخت و ساز و توسعه حرم های مطهر و صحن و شبستان ها از سوی همین محرومان و مستضعفین جامعه صورت می گیرد ، افرادی که با پس انداز بخشی از یارانه خود می خواهند سهمی در مسیر نورانی بازسازی و توسعه حرم ها داشته باشند که اگر بخواهیم در این زمینه مثال بزنیم در تمام استان های کشورمان بویژه در استان های کمتر برخوردار و محروم کسانی در این مسیر با اهدای نذورات نقدی و غیر نقدی خود مشارکت می کنند که خود پاسخی است به آن عده قلیل که مدام می خواهند با شبهه افکنی دل مردم و دوستداران اهل بیت علیه السلام را خالی نمایند.

ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبد کاووس ضمن دعوت از کلیه محبّین و دوستداران اهل بیت علیه السلام جهت مشارکت و سهیم شدن در ثواب بازسازی و توسعه حرم های مطهر حضرات معصومین علیه السلام در نجف اشرف جهت توسعه حرم مطهر علوی و ساخت و تکمیل نهایی صحن و شبستان حضرت فاطمه زهرا «س» ، کربلای معلی و توسعه حرم مطهر حضرت سیدالشهداء علیه السلام و قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و ساخت صحن و شبستان حضرت زینب «س» ، کاظمین و سامراء و ........ می توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل به دفتر این ستاد واقع در خیابا امام خمینی «ره» جنوبی جنب بیمارستان شهدای 12 دی ساختمان سابق فرمانداری مراجعه ویااز طریق شمارت کارت و حساب این ستاد نزد بانک انصارنذورات خود رااهداء نمایند(6273811074233351)-(401142351411).

انتهای پیام/

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی