ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

نگاهی به عملکرد ستاد بازسازی عتبات عالیات:

هرگاه در باره حضور مردم در عرصات سخن می شود ابعاد متفاوت این اجتماع در شاخه های مختلف فرهنگی ، اقتصادی، اجتماعی بررسی می گردد، اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان تشکیلات مردم نهاد نیز از این قائده مستثنی نبوده است فعالیت هایی که همه ی افراد جامعه از سطوح بالا و پائین اجتماعی، با دیدگاه های متفاوت فرهنگی و شرایط مختلف اقتصادی حتی از سایر مذاهب با اعتقاد بر خادمی خاندان پیامبر اسلام «ص» و زائران مکرم را در بر می گیرد.

ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان مرجع ساماندهی نذورات مردمی برای اجرای ماموریت خود با نظرات و پیشنهادات متفاوت از اقشار مختلف جامعه رو به رو است. عده ای بیان می دارند به جای هزینه در اعتاب مقدسه برای نیازمندان هزینه کنیم و گروهی بر این باورند که هیچ عمل خیری بازدارنده ی اعمال نیک دیگر نیست و موضوع وقف برای ایجاد زیر ساخت ها و رفاهیات زائران ارزش و اهمیت بالایی دارد و به تعبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عملی کوثرانه و صدقه ای جاری است همچنین مساعدت و دستگیری از نیازمندان نیز در جایگاه خود مهم و قابل توجه است.

همه ی اقشار جامعه از هر طبقه و با هر توان اقتصادی به یک اندازه شریکند و در کنار هم با هدفی مشترک گام بر می دارند این نشان برکات فراوان سفره ی ائمه اطهار علیه السلام است که از همه در بهره گیری مزد ، اجر و مشارکت در ثواب زیارت به پاس فراهم نمودن امکانات رفاهی زائرین اعتاب مقدسه دعوت می کند.

این باور و حقیقت وجود دارد ، افرادی که در جهت بازسازی ، ساخت و توسعه حرم های مطهر ائمه معصومین علیه السلام می کوشند برای انجام امور نیک دیگر نیز پیش قدم خواهند بود و از هیچ کمکی برای رفع نیاز همنوعان خود فرو گذار نخواهند کرد این مشارکت ها علاوه بر فراهم نمودن حس رضایت معنوی، دستاوردهای فراوانی در زمینه های علمی ، اقتصادی، صنعتی، هنری و فرهنگی تاریخی دارد.

ضرورت ها:

تسهیل و ایجاد رفاه برای زائران با گسترش حرم های مطهر و شریف.

مرمت و احیای نقاط آسیب دیده و خطر آفرین همچنین ایجاد امکانات زیارتی ، رفاهی مناسب با گسترش و توسعه حرم های مطهر با اجرای طرح های توسعه حرم مطهر امام علی علیه السلام ، صحن حضرت زهرا «س» و حرم مطهر امام حسین علیه السلام ، صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب «س».

حفظ آثار فرهنگی ، تاریخی به جا مانده « شعائر الله».

توجه به ارزش معنوی و تاریخی اعتاب مقدسه و نگاه ویژه به عنوان شعائرالله (نشانه های خدا) نشانه ها و نمادهای معنوی مذهب تشیّع و اماکن متبرکه و قبور ائمه اطهار علیه السلام همچنین توجه به تاریخچه ساخت و ساز حرم های مطهر و حفظ آثار فاخر ، ارزشمند و اصیل معماری ایرانی اسلامی به جا مانده از ادوار گذشته که حاصل حس پاک و نیّت والای هنرمندان خالق آن اثر است.

دستاوردها :

بهره گیری از توانمندی های متخصصین کشور در جهت اقتصاد مقاومتی و رونق تولید.

ستاد بازسازی عتبات عالیات با ایجاد زیرساخت های مناسب در سراسر کشور ، نذورات مردم را به نحوی ادا نمود که علاوه بر رعایت اصول شرعی ، به روح والای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در داخل کشور و حمایت از کالای ایرانی توجهات خاصی داشت تا الگویی باشد برای سایر دستگاه های اجرایی کشورمان جهت تزریق منابع مالی در معادن ، کارخانجاتو اصناف جهت تامین مصالح مورد نیاز در کنار تامین نیروی انسانی.

احیای هنرهای اسلامی و تداوم یک هزار ساله حضور در عتبات عالیات ، تعاملات میان فرهنگی با بهره گیری از ظرفیت بالای اعتاب مقدسه به عنوان قطب ارزشی و معنوی فرهنگی موزه مانند ، تحکیم روابیط بین ملت ها و ایجاد امنیت منطقه ای ، طراحی و ایجاد راه های نوین مشارکت های مردمی به منظور سهیم شدن در ثواب بازسازی و توسعه حرم های مطهر در اعتاب مقدسه و .... از جمله ی مهمترین دستاوردهای ستاد بازسازی عتبات عالیات در دهه اخیر می باشد.

لذا همه ی دوستداران و محبّین اهل بیت علیه السلام از هر نقطه ای از کشور عزیزمان ایران اسلامی می توانند به اندازه وسع و توان خود در این امر مقدس و فرهنگی ، معنوی بازسازی زیر ساخت های حرم های مطهر و توسعه آن به عنوان یک باقیات و صالحاتی ماندگار سهیم شوند و با اهدای نذورات نقدی و غیر نقدی خود با اهدای طلا، نقره و مس و.... سهمی در این حرکت و پویش معنوی داشته باشند و در همین راستا ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس این آمادگی را دارد تا نذورات برادران و خواهران را در راستای مشارکت در امر بازسازی و توسعه حرم های مطهر همچون گذشته جمع آوری و ارسال نماید.

آدرس ستاد واقع در خیابان امام خمینی «ره» جنوبی جنب بیمارستان شهدای 12 دی ، ساختمان سابق فرمانداری و شماره کارت و حساب ستاد جهت جمع آوری نذورات نقدی نزد بانک انصار به شرح ذیل می باشد( شماره کارت: 6273811074233351 و شماره حساب 401142351411 )

انتهای پیام/

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی