ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

ستون های جدید تل زینبیه برافراشته شد +عکس

چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۲ ق.ظ

تل زینبیه در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) قرار دارد که به همت مهندسان ایرانی، ستون‌های جدید این مکان مقدس در روزهای کرونایی برافراشته شد.

تل زینبیه در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) قرار دارد و به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال بازسازی است.

بخش قابل توجهی از تل زینبیه برای توسعه حرم سیدالشهدا (ع) تخریب شده است، اما این قسمت از دور برای زائران قابل مشاهده است اما امکان زیارت از نزدیک برای افراد وجود ندارد.

پرچم های گنبد فیروزه رنگ تل زینبیه همچون گذشته از پشت حرم حسینی چشم ها را خیره می کند و بر فراز آن پرچم «یا حسین(ع)» و «یا ابوالفضل (ع)» برافراشته است.

تل زینبیه مکانی است که حضرت زینب (س) بر فراز آن ایستاد و واقعه عاشورا را نظاره کرد و روزگاری جبل صبر بانوی دشت کربلا بوده است که اکنون در حال بازسازی و توسعه است.

در طرح جدید برای توسعه تل زینبیه، قرار است این مکان به سه طبقه تبدیل شود تا زائران به راحتی به زیارت بپردازند، به طوری که دو طبقه به عنوان زیارتگاه اصلی و یک طبقه به عنوان سرداب به شبستان حرم امام حسین (ع) متصل شود.

هم اکنون علی رغم شیوع کرونا و قرنطینه کربلا و از همه مهمتر افزایش اعمال محدودیت ها در تردد، عملیات توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) به همت مهندسان و کارگران ایرانی تعطیل نشده است و ستون های مقام تل زینبیه در حال برافراشتن است.

با شیوع کرونا تمامی برنامه های و طرح های توسعه اعتاب مقدسه عراق متوقف شده است و تنها در کربلای معلی طرح توسعه حرم مطهر امام حسین علیه السلام و احداث صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) در حال انجام شد.

کلیه دوستداران و محبّان اهل بیت علیهم السلام می توانند جهت مشارکت در ساخت صحن حضرت زینب «س» و توسعه حرم مطهر امام حسین «ع» به دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس همه روزه از ساعت 8 صبح تا ساعت 13/30 مراجعه و با اهدای نذورات نقدی و غیر نقدی خود در ثواب این عمل کوثرانه سهیم شوند و یا اینکه از طریق بانک انصار و به شماره کارت 3351-7423-8110-6273 و یا شماره حساب 1-35141-42-4011 نذورات نقدی خود را با مراجعه به دستگاههای خودپرداز و یا در کنزل از طریق همراه بانک واریز نمایند.

انتهای پیام/

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی