ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس

اخبار و اطلاعات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس را در این وبلاگ بخوانید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات

به گزارش ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان ،شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به عنوان پرچمدار ستاد بازسازی عتبات عالیات به زدودن غربت سامرا به عنوان یکی از آرزوهایش اشاره می کند.

سردار حاج قاسم سلیمانی در کنار فعالیت هایی برای رفاه و امنیت مردم ، پس از سرنگونی صدام اقدام به تاسیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کردند و در این مسیر خدمات شایسته ای به منظور توسعه اعتاب مقدسه عراق داشت به طوری که هم اکنون نه تنها حرم های مطهر ائمه معصومین علیه السلام در عراق توسعه یافته بلکه برنامه هایی برای بازسازی این حرم ها توسط مهندسان و کارگران ایرانی در قالب ستاد بازسازی عتبات در حال انجام است.

سردار سلیمانی به عنوان پرچمدار ستاد بازسازی عتبات عالیات در جمع فعالان این حوزه سخنان قابل تاملی داشته است ، شهید حاج قاسم سلیمانی در ادامه اذعان می دارند :

زمانی که جنگ اول نجف اتفاق افتاده بود من آنجا بودم در نجف زائری نبود و شاید مجموعه آدم هایی که در روز در حرم بودند در شلوغ ترین وضعیت به 30 نفر نمی رسید.

کاملا یک حالتی احساس می شد که ضریح ایم حرم از زیر خاک بیرون آمده مثل دوره ای که گفته می شود امام صادق علیه السلام ، حرم امیر المومنین «ع» را نشان دادند و نمایان کردند چنین حالتی در نجف و کربلا بود.

وی می افزاید : فضای متروکه و گرد گرفته غیر مناسب با چنین جایگاه و مقامی بود در آن موقع ما به فکر این افتادیم ستادی را راه اندازی کنیم که این ستاد ( ستاد بازسازی عتبات عالیات) راه افتاد و با حرکت های بعدی و نمایاندن بعضی از اقدامات و باز شدن راه و حرکت مردم به سمت کربلا ، نجف و این اواخر به سامرا و کاظمین ، دل های مردم بیشتر به این حجم تحرک با همت شما شوق گرفت. یک تحرک شگرف تری رخ داد و مردم هم اعتماد کردند و کارهای بزرگتری اتفاق افتاد.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح می کند :

اگر بخواهم در چند جمله ماندگار این عمل را تعریف کنم به چند نکته باید اشاره کنم که به آن اعتقاد دارم ، اولا اقدامی که در اینجا یعنی ستاد با برکت صورت گرفت یک عمل کوثرانه را انجام داد یک صدقه فوق العاده جاریه . لذا مهمترین کار این ستاد این است که ماندگارترین کار تاریخ انقلاب را در عراق به یادگار گذاشت.

ما عملی ماندگارتر از این در خارج از کشور در بعد معنوی نداریم . قلب همه تشیّع و حتی سنی در عشق به امام حسین «ع» می تپد، آنقدر دیده ام کسانی که در وجودشان عشق به امام حسین «ع» و امیرالمومنین «ع» شعله ور است که یقینا نه تنها از برخی از شیعیان کمتر نیست یقینا از برخی شیعیان فزونی دارد .

وی می افزاید :

 ستاد کاری کرد که ایران همزمان با دیدن و بوسیدن معصومین «ع» و عتبات مقدسه در عراق ، ایران هم دیده شود. نکته بعدی ستاد مردمی ترین عملی بود که در یک چارچوب انقلابی در چند سطح متفاوت از هم توانست ترکیب مقدس و مهم را ایجاد کند ، کنار مرقد مطهر امیر المومنین «ع» اولین بار نام زیبای صحن مطهر فاطمه «س» اتصال به حرم علی بن ابیطالب «ع» پیدا کرد.

پرچمدار ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به آرزویی که در این ستاد دارد می گوید:

این ستاد حقیقتا نماد ، شعله و شعبه ای از آن کوثر الهی است . هر عمل مخلصانه ای همین کوثر است ، شاید به اندازه عمر کارهای صورت گرفته ، کار باقیمانده مهم وجود داشته باشد.

من آرزوهایم این بوده و نمی دانم تحقق پیدا می کند یا نمی کند، اما با همت ملت ایران قابل تحقق است با پیگیری و همت این ستاد قابل تحقق است و آن خارج کردن همیشگی سامرا از غربت است.

 

انتهای پیام/

  • ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی